Digital Leaders

Redakcja poleca
Wydarzenia
Biblioteka IT
CIO w obliczu aktualnych wyzwań technologicznych i biznesowych Zmiana roli CIO, od dostawcy zasobów infrastruktury w kierunku strategicznego partnera biznesowego, toczy się od wielu lat. Postępująca cyfrowa transformacja kreuje dodatkowe role i zadania dla zarządzających IT, mimo że dotychczasowe wyzwania i ryzyka, głównie związane z zapewnieniem bezpieczeństwa i ciągłości działania, wcale nie straciły na aktualności. Jakie kompetencje powinien posiadać CIO w roli lidera cyfrowej transformacji? Czy też może głównym zainteresowaniem menedżerów IT powinny nadal pozostać kwestie ochrony systemów i danych oraz pozyskiwanie talentów i zarządzanie zespołem? W drodze ku szerszej cyfryzacji przedsiębiorstw menedżerowie IT wspomagani są innowacyjnymi technologiami. Narzędzia automatyzacji i robotyzacji procesów (RPA), sztucznej inteligencji czy projektowania low code/no code mają coraz większy wpływ na rozwój biznesu, zarówno z perspektywy zwiększania produktywności firmy, jak i budowania przewag konkurencyjnych na zewnątrz. Które trendy technologiczne w rękach CIO stanowią oręż w kierunku zwiększania wpływu na firmę i budowania swojej pozycji jako osoby odpowiedzialnej za cyfryzację firmy? Badanie Computerworld miało na celu nakreślenie sposobu myślenia menedżerów o czołowych i dopiero wschodzących technologiach informatycznych, możliwości ich wykorzystania w drodze ku cyfrowej transformacji przedsiębiorstw oraz relacjach firm z partnerami zewnętrznymi – dostawcami i integratorami tychże technologii.