DataCenter

Umowa dystrybucyjna Arrow Electronics i Equinix na region EMEA
Umowa dystrybucyjna Arrow Electronics i Equinix na region EMEA
IBM Power10 napędza modernizację infrastruktury w kierunku cyfrowej transformacji przedsiębiorstw
IBM Power10 napędza modernizację infrastruktury w kierunku cyfrowej transformacji przedsiębiorstw
Zrównoważony rozwój w centrach danych
Zrównoważony rozwój w centrach danych
Mobilne Data Center – inny poziom rozwiązań storage
Mobilne Data Center – inny poziom rozwiązań storage
Dziś wszystko jest software’em
Dziś wszystko jest software’em
Redakcja poleca
Biblioteka IT
Zapewnienie ciągłości działania systemów informatycznych Cyfryzacja kolejnych procesów biznesowych wykładniczo zwiększa złożoność oraz zależność systemów informatycznych. W efekcie funkcjonowanie współczesnych organizacji w niespotykanym wcześniej stopniu zależy od pełnej dostępności środowisk IT. Wydarzenia ostatnich miesięcy sprawiły, że prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzeń, które istotnie mogą wpłynąć na zakłócenie procesów biznesowych przedsiębiorstwa, znacząco wzrosło. Pandemia COVID-19 i wojna w Ukrainie wymusiła na firmach rewizję planów zachowania ciągłości działania pod kątem zdarzeń, które, w głębokim przekonaniu, nie miały prawa się zdarzyć. Dzisiaj w analizie ryzyka, obok awarii infrastruktury czy katastrof naturalnych, w większym niż kiedykolwiek wcześniej stopniu należy przyjrzeć się ryzykom wynikającym z niespokojnej sytuacji geopolitycznej (ataki cybernetyczne, wojna, kryzys energetyczny). Konsekwencje zaburzenia ciągłości działania mogą być poważne – od niezrealizowanej sprzedaży po brak możliwości realizacji większości operacji przedsiębiorstwa, a w efekcie narażenie firmy na konsekwencje prawne i utratę zaufania klientów. Badanie „Computerworld” miało na celu znalezienie odpowiedzi na pytania: W jaki sposób rodzime przedsiębiorstwa podchodzą do kwestii zapewnienia sprawności procesów? Jaki wpływ na biznes ma utrata ciągłości działania systemów IT? Czy firmy mają gotowe plany zachowania ciągłości i przywracania procesów po awarii? W jakim stopniu zapasowe centra danych, nowoczesne techniki backupu i chmura obliczeniowa mogą pomóc w zwiększeniu dostępności systemów i danych?