DataCenter

Redakcja poleca
Biblioteka IT
Zapewnienie ciągłości działania systemów informatycznych Cyfryzacja kolejnych procesów biznesowych wykładniczo zwiększa złożoność oraz zależność systemów informatycznych. W efekcie funkcjonowanie współczesnych organizacji w niespotykanym wcześniej stopniu zależy od pełnej dostępności środowisk IT. Wydarzenia ostatnich miesięcy sprawiły, że prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzeń, które istotnie mogą wpłynąć na zakłócenie procesów biznesowych przedsiębiorstwa, znacząco wzrosło. Pandemia COVID-19 i wojna w Ukrainie wymusiła na firmach rewizję planów zachowania ciągłości działania pod kątem zdarzeń, które, w głębokim przekonaniu, nie miały prawa się zdarzyć. Dzisiaj w analizie ryzyka, obok awarii infrastruktury czy katastrof naturalnych, w większym niż kiedykolwiek wcześniej stopniu należy przyjrzeć się ryzykom wynikającym z niespokojnej sytuacji geopolitycznej (ataki cybernetyczne, wojna, kryzys energetyczny). Konsekwencje zaburzenia ciągłości działania mogą być poważne – od niezrealizowanej sprzedaży po brak możliwości realizacji większości operacji przedsiębiorstwa, a w efekcie narażenie firmy na konsekwencje prawne i utratę zaufania klientów. Badanie „Computerworld” miało na celu znalezienie odpowiedzi na pytania: W jaki sposób rodzime przedsiębiorstwa podchodzą do kwestii zapewnienia sprawności procesów? Jaki wpływ na biznes ma utrata ciągłości działania systemów IT? Czy firmy mają gotowe plany zachowania ciągłości i przywracania procesów po awarii? W jakim stopniu zapasowe centra danych, nowoczesne techniki backupu i chmura obliczeniowa mogą pomóc w zwiększeniu dostępności systemów i danych?