Aplikacje Biznesowe

Cyfrowe kopalnie LKAB
Trwają prace nad cyfrowym euro
Analityka aplikacyjna w służbie biznesu - jak świadomie poprawiać jakość obsługi klienta, kodu aplikacji, usuwać szybko awarie i dbać o wizerunek naszej firmy czy instytucji?
ERP dopasowany do rynku
Poczta Polska przywraca elektroniczną usługę eSkrzynka
Redakcja poleca
Biblioteka IT
Case Study: Woco Tech wykorzystał usługi zarządzane DiCentral, aby zapewnić zgodność z wytycznymi MMOG/LE WYZWANIE Obieg dokumentów EDI pomiędzy Fordem a Woco odbywał się na portalu udostępnionym przez Forda. Ze względu na wprowadzenie globalnych standardów procesów zarządzania łańcuchem dostaw, które zapewniają najlepsze praktyki branżowe (zwane MMOG/LE), Ford zalecił Woco utworzenie programu zgodności EDI dla swoich dostawców poziomu 2 i poziomu 3. Przedstawiciele Forda umówili się na wizytę w Woco w celu przeprowadzenia kontroli i upewnienia się, że Woco przestrzega rygorystycznych wytycznych, co jeszcze bardziej zwiększyło presję na znalezienie programu EDI, który można by szybko wdrożyć. Głównym wyzwaniem, przed którym stanęła firma Woco, była nadmierna ilość ręcznego wprowadzania danych wymaganych do przetwarzania zamówień i wprowadzania odpowiednich informacji do systemu ERP. Firma korzystała z niestandardowego rozwiązania ERP, które nie było zintegrowane z ponad 45 dostawcami, a większość z nich nie korzystała z żadnego ERP. Wymiana dokumentów i potwierdzenia zamówień odbywały się drogą mailową lub telefoniczną. Proces otrzymywania i wysyłania faktur do każdego dostawcy za różne zamówienia w formacie Excel lub PDF był nie tylko czasochłonny, ale także znacznie zwiększał ryzyko niedokładności danych spowodowanych błędem człowieka. Aby ułatwić ten proces, firma Woco chciała, aby jej dostawcy drukowali i umieszczali etykiety VDA na swoich produktach. (VDA to format danych używany przez firmę Ford w Europie do komunikatów EDI). Zapoznaj się z Case Study i dowiedz się, jakie rozwiązanie od firmy DiCentral pozwoliło sprostać temu wyzwaniu. Zapraszamy do lektury.
Aplikacje SAP w chmurze Google – czy to się opłaca? Ile można zaoszczędzić dzięki przeniesieniu stosowanych w firmie aplikacji SAP i danych z infrastruktury on-premise do chmury? Miliony dolarów rocznie – przekonują analitycy Forrester Consulting na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań. Jednym z najczęściej przywoływanych czynników przemawiających za migracją infrastruktury informatycznej do chmury jest – obok większej elastyczności i skalowalności rozwiązań cloud – niższy koszt użytkowania. Organizacja, która zrzuca z siebie ciężar utrzymania zasobów we własnym, lokalnym centrum danych, uwalnia zasoby finansowe niezbędne do dalszych inwestycji w innowacyjność, badania i rozwój – twierdzą orędownicy chmury. Ponieważ jednak przejście do chmury jest inwestycją samą w sobie, całkowicie uprawnione jest pytanie o zwrot z inwestycji. Aby móc podjąć właściwą decyzję zarówno odnośnie wyboru dostawcy chmury, jak i jej rodzaju oraz zakresu usług, decydenci na poziomie zarządczym oczekują konkretów. Aby rozwiać wątpliwości Google Cloud zleciło firmie badawczej Forrester Consulting przeprowadzenie analizy Total Economic Impact. Założeniem badania było określenie potencjalnego zwrotu z inwestycji, możliwego do uzyskania dzięki przeniesieniu aplikacji SAP i zasobów danych z infrastruktury on-premise na platformę chmurową Google’a. W tym celu zbadano szereg organizacji, które migrację do Google Cloud już mają za sobą, a które wcześniej opierały swój biznes na rozległych, kosztownych lokalnych środowiskach IT. Efekt? Oszczędności – i to w różnych obszarach. Infrastruktura jako usługa nie tylko obniża koszty związane z utrzymaniem sprzętu i licencjami na oprogramowanie, ale również te wynikające z przestojów i przerw w operacjach, spowodowanych awariami czy niezbędnymi pracami konserwacyjnymi. Organizacje zauważają też większą wydajność w zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz poprawę produktywności personelu, w tym również działu IT – którego zasoby, odciążone od odpowiedzialności za obsługę techniczną, można skierować do innych zadań. Wszystko to przekłada się na miliony dolarów oszczędności rocznie. Więcej informacji: The Total Economic Impact Of SAP On Google Cloud
Jak chmura zwiększa wartość biznesową aplikacji SAP Oprogramowanie do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa stanowi rdzeń firmowego ekosystemu aplikacji, łącząc i obsługując procesy, dane i przepływy pracy. A ERP w chmurze to kluczowy krok do cyfrowej transformacji biznesu w nowej, postpandemicznej rzeczywistości, w której prym będzie wiodła zdalna praca personelu rozproszonego w wielu lokalizacjach. Skuteczna transformacja wymaga odpowiedniej technologii – skalowalnej i bezpiecznej platformy chmurowej. Chmura musi zapewniać najwyższej klasy warstwę infrastrukturalną, spełniającą wymagania nowoczesnych aplikacji biznesowych i usług. Jednocześnie organizacje, rozważając przeniesienie swoich środowisk informatycznych do chmury, zwracają uwagę na coraz więcej aspektów migracji. Do „zwykłego” zwrotu z inwestycji, kalkulacji potencjalnych oszczędności uzyskiwanych po migracji dochodzą dodatkowe metryki, opisujące wydajność biznesu w konkretnych obszarach działalności. Aspekty te zbadała firma analityczna IDC, a wnioski opublikowała w raporcie „Business Value of Google Cloud for SAP Environments”. Analitycy IDC ustalili m.in., że przeniesienie SAP-owych aplikacji ERP do chmury Google’a nie tylko obniżyło ogólny koszt użytkowania infrastruktury niezbędnej do obsługi środowisk SAP, ale wywarło istotny wpływ na inne obszary funkcjonowania przedsiębiorstw. Na przykład, badane organizacje w perspektywie trzyletniej zmniejszyły koszty operacyjne średnio o 46%, a szacowane przez nie straty wynikające z nieprzewidzianych przestojów obniżyły się o 98%. Wzrosła także wydajność zespołów IT i produktywność pracowników. A wspomniany „zwykły” zwrot z inwestycji w chmurę? Nakłady zwykle zwracają się już po pięciu miesiącach, a po trzech latach zwrot sięga… 272%. Więcej informacji: „Business Value of Google Cloud for SAP Environments”