ITIL pozwala podnieść wydajność biznesową o ponad 80%

Jak pokazuje raport IT Governance Institute oraz Stowarzyszenia ds. Audytu i Kontroli Systemów Informatycznych (ISACA) wśród rosnącego zainteresowania metodykami i odpowiednimi certyfikatami, największą popularnością cieszy się ITIL, który pozwala podnieść wydajność biznesową organizacji o ponad 80%.

Eksperci Gartnera szacują, że 60% światowych wydatków IT jest przeznaczanych na infrastrukturę i operacje IT. Oszczędności w tym obszarze można osiągnąć m.in. dzięki wdrożeniu dobrych praktyk dla działów informatyki (ITIL - Information Technology Infrastructure Library). Z badań wynika, że ITIL ma pozytywny wpływ na: wydajność, jakość usług, ocenę pracy działów IT oraz na wygenerowanie oszczędności. Wdrożenie metodyki ITIL pozwala zminimalizować ryzyko, zwiększyć produktywność, przyczynia się do wzrostu satysfakcji klientów oraz podnosi elastyczność w reakcji danej firmy na zmianę rzeczywistości biznesowej.

Jak wynika z informacji portalu Openetworks, najlepsze praktyki biblioteki ITIL są wykorzystywane w ponad 15 tysiącach czołowych organizacji na świecie. "Metodologia ITIL to biblioteka dobrych praktyk i kodeks postępowania pomagający organizacjom w osiąganiu najwyższych standardów usług, zwłaszcza w obszarze IT. ITIL pozwala definiować parametry, do których powinniśmy się odnosić podczas wdrażania określonego rodzaju serwisów. Jednak ze względu na fakt, że biblioteka ITIL nie narzuca określonego rodzaju strategii, może być stosowana w różnych typach organizacji, czy wewnętrznych działach danej firmy" - tłumaczy Piotr Biniewicz, Global Business Intelligence Platforms Operations Manager w Globalnym Centrum Biznesowym Procter & Gamble w Warszawie. Globalne

"W bibliotece ITIL można znaleźć informacje dotyczące m.in. etapów realizowania procesów IT, szczegółowego cyklu życia usługi, a także rekomendacje dotyczące polityki bezpieczeństwa danych" - tłumaczy Krzysztof Chyliński, Dyrektor Technologii, Członek Zarządu Holicon. "Dla organizacji zastosowanie wskazówek z opracowań ITIL oznacza szereg korzyści różnego rodzaju, od efektywnego wykorzystania zasobów, przez wiążącą się z tym optymalizację kosztów, lepsze zrozumienie potrzeb klientów i pracowników w obszarze IT, po większe bezpieczeństwo procesów oraz redukcję awarii. Warto również wspomnieć, że opierając się na rekomendacjach i doświadczeniach opisanych w zbiorze ITIL znacznie łatwiej jest połączyć cele działów IT z długofalowymi celami całego przedsiębiorstwa" - dodaje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200