Coraz więcej firm inwestuje w rozwiązania do zarządzania projektami - znajdują się one na liście priorytetów biznesowych. Potrzeba wdrażania takich rozwiązań oraz wymiana starszych narzędzi na bardziej efektywne powoduje roczny wzrost rynku na poziomie 10%.

Malownicze bieszczadzkie pejzaże stanowiły w tym roku tło dla konferencji „Partnerstwo 2018 – Digitalizacja”, która zgromadziła blisko 400 uczestników z firm partnerskich Comarch ERP. Hotel Arłamów stał się sceną licznych prezentacji, eksperckich konsultacji, a także II konkursu „Partner Roku”, w ramach którego wręczono nagrody w 10 kategoriach dotyczących najlepszych wdrożeń systemów ERP i marketingu.

Zdefiniowanie wskaźników i sposobów pomiaru systemu ERP nie jest proste, ponieważ zestaw taki jest unikalny dla każdej organizacji. Zależy od branży, wielkości firmy, strategii biznesowej, poziomu technologicznego i szeregu innych czynników.

Comarch podpisał z francuską firmą La Halle (będącą właścicielem sieci sklepów z odzieżą i obuwiem) największy w swojej historii kontrakt na wdrożenie systemu ERP

(ang. Enterprise Resource Planning; planowanie zasobów przedsiębiorstwa).

Po siedmiu latach przygotowań, które pochłonęły 500 mln euro, największa w Europie sieć marketów spożywczych Lidl przerwała prace zmierzające do zaimplementowania systemu SAP do zarządzania towarem w sklepach. „Strategicznych celów zdefiniowanych na początku nie dało się osiągnąć przy akceptowalnych kosztach” – napisał w liście do pracowników szef koncernu Jesper Hoyer.

Początek roku to dobry moment by przypomnieć sobie o używanych w organizacji systemach zastanych (legacy). Ograniczenie ryzyka związanego z takimi systemami to jedno z największych współczesnych wyzwań dyrektorów ds. informatyki.

Firmy data-driven, czyli napędzane przez dane i potrafiące na ich podstawie podejmować trafniejsze decyzje, są dziś najwyżej wyceniane i umacniają swoją przewagę nad rywalami. W jaki sposób podejść do przeprowadzenia tego typu transformacji?

System komputerowego zarządzania produkcją MES, system IT wspierający ważenie komponentów kosmetyków oraz specjalny program do zarządzania przedsiębiorstwem klasy BI, wdrożone w minionym roku w Laboratorium Kosmetycznym dr Irena Eris, pozwalają firmie bezpiecznie patrzeć w przyszłość. Automatyzacja procesów i lepsza analityka biznesowa usprawniły procesy w organizacji.

Coraz bardziej powszechny dostęp do danych i zaawansowanych metod analitycznych ma istotny wpływ na rozwój współczesnej gospodarki i życie każdego z nas. Kompleksowe i innowacyjne wykorzystanie danych decyduje dziś o bezpieczeństwie i konkurencyjności przedsiębiorstw oraz satysfakcji ich klientów. Człowiek nie jest w stanie przetworzyć ogromnych ilości informacji, które zalewają przedsiębiorstwa każdego dnia. Niezbędne jest wsparcie maszyn i systemów analitycznych, które stają się coraz bardziej zdolne do samodzielnego rozumowania. Trendy w rozwoju analityki biznesowej oraz przykłady jej innowacyjnych zastosowań będą tematem konferencji SAS Forum 2017, która odbędzie się 6 listopada w Warszawie.

Microstrategy zdecydowała się na inwestycję w utworzenie Centrum Badań i Rozwoju oprogramowania Business Intelligence w Polsce. Obecnie trwa rekrutacja pracowników. Ma to być drugi pod względem wielkości tego typu ośrodek firmy na świecie.

Zapewnienie klientom spójnych i dobrych doświadczeń jest na liście priorytetów ponad siedemdziesięciu procent firm. W realizacji tego celu może pomóc system CRM.

Warunkiem koniecznym dla utrzymania lub wzmocnienia pozycji konkurencyjnej we współczesnym biznesie jest przeprowadzenie w firmie skutecznego procesu cyfrowej transformacji. Oznacza to potrzebę szybkiej realizacji szeregu projektów wprowadzających organizację na cyfrowe tory. Do tego niezbędne jest jednak skorzystanie z partnerów wdrożeniowych i dostawców rozwiązań, którzy skutecznie przeprowadzą przez proces cyfryzacji w kluczowych obszarach działalności.

Rosnąca popularność aplikacji biznesowych wdrażanych w modelu chmurowym sprawia, że rośnie także zapotrzebowanie na kompetentnych partnerów wdrożeniowych. Bez nich, sprawne przeprowadzenie projektów cyfryzacyjnych staje się niemal niemożliwe. Jednocześnie rynek systemów ERP i CRM pełen jest rozwiązań fragmentarycznych, korzystających z mniej zaawansowanych technologii. Naturalną i oczywistą drogą rozwoju dla firm wdrożeniowych jest więc oferowanie najbardziej pożądanych produktów w efektywny marketingowo i sprzedażowo sposób.

Badania przeprowadzone w firmach różnych branż pokazują, że utrzymanie lojalnego klienta jest nawet 6-7 razy tańsze, niż pozyskanie nowego. Jednocześnie klient, który został dobrze potraktowany, chętnie wraca do marki, nawet jeśli wiąże się to z wysokimi kosztami. Jakie narzędzia IT pomogą zapewnić sprawną obsługę zgłoszeń i problemów, aby customer experience było jak najlepsze, a klienci – wierni?

Jak wynika z najnowszej prognozy firmy analitycznej Gartner, żaden segment oprogramowania IT dla biznesu nie będzie rósł w tym roku równie dynamicznie co aplikacje CRM (systemy do zarządzania relacjami z klientem). Według twórców raportu dzieje się tak dlatego, ponieważ inwestycje w tego typu rozwiązania wnoszą dużą wartość w światową gospodarkę, głównie za sprawą wzrostu firmowych przychodów oraz tworzenia nowych miejsc pracy.

Katalog dostawców

Prezentacje firm produkujących i wdrażających systemy klasy ERP, CRM czy Business Intelligence. Opisy działalności, dane kontaktowe, oferowane systemy – te informacje i wiele więcej znajdziesz w dziale Katalog dostawców.

0

Dołącz do CAB

Jesteś przedstawicielem firmy produkującej lub wdrażającej oprogramowanie klasy ERP, CRM lub BI i chcesz dołączyć do Centrum Aplikacji Biznesowych?
Skontaktuj się z nami!

0

Serwisy IDG - Kontakt - Redakcja - Regulamin - O nas - Polityka prywatności - Serwis zgodny z ASME
Reklama - Licencjonowanie treści - Prenumerata: Computerworld, CIO, Networld, PC World
Computerworld Polska i Computerworld Polska online są znakami towarowymi IDG Poland SA.
© Copyright 2019 International Data Group Poland S.A. 00-105 Warszawa, ul. Twarda 18, tel. +48 22 3217800