Strategie CIO na kryzys

Jacek Kujawa, dyrektor IT, LPP

Strategie CIO na kryzys

Budżet na nowy rok jest obszerny, ponieważ musi sprostać projektom związanym z wchłanianiem do naszej spółki kupionego niedawno producenta odzieży.

<b>Jacek Kujawa</b>

Budżet na nowy rok jest obszerny, ponieważ musi sprostać projektom związanym z wchłanianiem do naszej spółki kupionego niedawno od firmy Artman, producenta odzieży pod marką House. Był przygotowywany, kiedy LPP ogłosiło już ograniczenie tempa otwierania salonów, czyli był przygotowany na oszczędności. W związku z tym pewne projekty z niego wypadły, ale pojawiły się inne. Skreślono inwestycje w wymianę sprzętu czy oprogramowania - obecnie stosowany posłuży kolejne 12 miesięcy - wpisano więcej pozycji optymalizacyjnych. Odkąd zarządzam IT w LPP, starałem się koszty trzymać w ryzach, dlatego ewentualne cięcia nie byłyby tak dotkliwie odczuwalne. Wszelkie prace związane z powstawaniem aplikacji realizowane są przez firmy zewnętrzne, i te koszty mam zamiar optymalizować.

LPP to firma, która od zawsze rosła bardzo dynamicznie i problemem IT było nadążyć za tym rozwojem. Tempo wykonywania kolejnych projektów nie pozwalało zbyt często spojrzeć wstecz. Wstrzymanie pewnych przedsięwzięć to paradoksalnie dobra wiadomość - będziemy mieć więcej czasu na optymalizację.

Integracja z Artmanem, który korzysta z zupełnie innych narzędzi, dostarczy nam jednak sporo pracy w 2009 r. Zatem nasze działania IT w nowym roku nie będą stricte kryzysowe. Inne, zaplanowane działania obejmują wirtualizację aplikacji z wykorzystaniem technologii VMware - pozwoli to na łatwiejsze zarządzanie oprogramowaniem na komputerach stosowanych przez pracowników w centrali. Podobna praca została już wykonana wcześniej w salonach sprzedaży. Będzie to kolejny krok po zwirtualizowaniu serwerów w poszukiwaniu miejsca w naszej serwerowni.

Waldemar Podsiadło, kierownik działu informatyki, Grupa PSB

Strategie CIO na kryzys

Zapisane w budżecie 2009 r. projekty informatyczne pojawiły się jeszcze przed kryzysem. Służą realizacji strategii ekspansji Grupy PSB.

<b>Waldemar Podsiadło</b>

Zapisane w budżecie 2009 r. projekty IT pojawiły się jeszcze przed kryzysem. Służą realizacji strategii ekspansji Grupy PSB. Nowy budżet będzie większy niż plan wydatków z 2008 r. ze względu na planowane duże inwestycje naszej firmy. Kryzys paradoksalnie będzie na to bardzo dobrym okresem. Budujemy centrum logistyczne z prawdziwego zdarzenia, które wymaga zaawansowanego systemu WMS, jaki pozwoli uporządkować i gospodarować składowanymi w nim materiałami. Ponadto grupa będzie rozwijać sieć marketów budowlanych zrób to sam - PSB Mrówka. W 2009 r. powstanie 20-25 nowych punktów. Zapotrzebowanie na materiały budowlane pierwszej potrzeby - będzie zawsze - niezależnie od tego, czy jest kryzys, czy nie, zapewniając stabilne przychody firmie. Dlatego prognozowane spowolnienie nie zaprząta nam specjalnie głowy. W związku z kryzysem kłopoty mogłyby dotyczyć pozyskania finansowania inwestycji. Dla naszej branży znacznie trudniejszy był rok 2004 r., kiedy wchodziły zmiany w podatku VAT na materiały budowlane.


TOP 200