Strategie CIO na kryzys

Michał Krawczyk, dyrektor działu badań i rozwoju w Travelplanet.pl

W tej chwili realizujemy postawione sobie cele inwestycyjne w obszarze IT. W ciągu miesiąca uruchomimy zupełnie nową stronę Travelplanet.pl, przygotowaną dla sprzedaży ofert First Minute. Ciągle intensywnie rozwijamy także narzędzia online inwestując w nowe wersje tej technologii - już w tej chwili 50% ofert w można u nas zarezerwować bez pośrednictwa człowieka i jest to najlepszy wynik w Polsce dla tego typu rozwiązania. Na przełomie roku do systemu Travelplanet.pl zostaną dołączeni kolejni organizatorzy pozwalając na rezerwację 58% oferty online.

Korzyści dla klientów z tego rozwiązania jest kilka, np. w przeszłości większość pytań klientów dotyczyła dopłat do ofert oraz cen dla dzieci. Technologia online zupełnie eliminuje ten problem dając także klientowi możliwość wyliczenia pełnej ceny, a dodatkowo samodzielnego dokonania rezerwacji i zapłaty jednym z wybranych środków płatności. Ma to kluczowe znaczenie dla rezerwacji ofert Last Minute, na które w trakcie sezonu bardzo szybko kończą się miejsca. To również ogromna korzyść dla biura, bo taki system obniża koszty zarządzania ofertą i sprzedaży, co jest tak istotne w czasach gospodarczej dekoniunktury. Szacujemy, że w najbliższych latach rezerwacji online może dokonywać nawet kilkadziesiąt procent klientów Travelplanet.pl.

TRANSPORT I LOGISTYKA

Sławomir Pawlak, dyrektor ds. informatyki i telekomunikacji, Grupa Raben

Strategie CIO na kryzys

Obecnie z jednej strony istnieje zagrożenie zmniejszeniem budżetu, co może utrudniać realizację projektów, a z drugiej strony jest większa dostępność pracowników na rynku i ich oczekiwania są mniejsze.

<b>Sławomir Pawlak</b>

W chwili obecnej kryzys nie wpływa na zmniejszenie budżetu działu IT. Nie znaczy to, że w ciągu roku nie będzie korekt budżetu. Jak każdego roku, w maju będziemy przygotowywać aktualizacje budżetu na 2009 r. Decyzje mogą iść zarówno w kierunku zmniejszenia inwestycji, jak i zwiększenia budżetu na nowe rozwiązania.

W Grupie Raben budżet IT jest budowany na dwóch elementach - utrzymanie oraz rozwój (OPEX i CAPEX). Każdy z nich, każdego roku jest analizowany pod względem potrzeb biznesu oraz środków koniecznych do wypełnienia tych potrzeb. W aspekcie projektów typowo technologicznych (np. wymiana starych zasobów, zwiększenie przestrzeni dyskowych, itp.) nie było wymuszonych kryzysem cięć. Natomiast w niektórych projektach rozwojowych były ograniczenia, ale wiązało się to np. ze wstrzymaniem inwestycji w nowe lokalizacje magazynowe, gdzie część IT jest małą częścią całego projektu. Analizując wszystko, jest to normalny budżet, który nie jest „obciążony” kryzysem.


TOP 200