Computerworld.pl
Konferencje
Badania redakcyjne
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
TOP200
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Badania redakcyjne
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
TOP200
Kiosk
Archiwum
Newslettery
Strona główna
Centrum tematyczne
AI (Artificial Intelligence)
AI (Artificial Intelligence)
Jak dotąd biznes w niewielkim stopniu wykorzystuje sztuczną inteligencję
Janusz Chustecki
Wiele się ostatnio mówi o sztucznej inteligencji (AI - Artificial Intelligence). Jednak w większości europejskich firm, również z Polski, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez SAS, projekty związane z AI są wciąż we wczesnym stadium zaawansowania lub w planach.
Cyfrowa sprawiedliwość
Jakub Chabik
W filmie „Elizjum” jest scena, w której bohater popełnia wykroczenie i przychodzi do sądu. Jednak zamiast człowieka czeka na niego robot, który zna wszystkie szczegóły jego sprawy i błyskawicznie wydaje wyrok. Technologicznie nie jesteśmy na to jeszcze gotowi. A mentalnie? Czy zaakceptowalibyśmy wyrok z komputera?
Gartner wymienia 10 technologii, które wyznaczą w najbliższych latach kierunki rozwoju IT
Janusz Chustecki
Znana firma analityczna Gartnera opublikował listę 10 strategicznych trendów technologicznych, których wpływ odczuje w przyszłym roku większość organizacji i które powinny się wskazywać kierunki rozwoju systemów IT w najbliższych pięciu latach.
Optymistycznie o AI
Jan Mazurek
Produkty AI, które wygrają konkurencję z innymi, będą bardziej spersonalizowane, wręcz: bardziej intymne. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską, wykładowczyni na Akademii Leona Koźmińskiego, która prowadzi badania nad AI na MIT.
Sztuczna inteligencja wkracza do procesorów
Janusz Chustecki
Do firm projektujących procesory wspierające technologię AI (Artificial Intelligence; sztuczna inteligencja) oraz sieci neuronowe, takich jak IBM, Qualcomm czy Google, dołączył ostatnio Intel. Jego najnowszy układ wspierający tę technologie nosi nazwę NNP (Nervana Neural Network Processor), a wcześniej był znany pod roboczą nazwą Lake Crest.
Chaos nasz powszedni
Michał Bonarowski
Im bardziej zalgorytmizowane rozwiązania przejmą systemy sterujące naszym życiem, tym szybciej inwestorzy zorientują się, że nie musi to być droga do większych zysków, a świetny sposób na multiplikację błędów.
Sztuczna inteligencja w ofensywie
Janusz Chustecki
Firma analityczna Gartner przewiduje, że do 2020 roku sztuczna inteligencja znajdzie się w każdej aplikacji. Dotyczy to zarówno produktów, jak i usług.
Maszyny do zabijania
Wiesław Pawłowicz
Sztuczna inteligencja i wykorzystujące ją roboty zaczną wkrótce znajdować groźne zastosowania militarne ostrzegają eksperci, którzy podpisali list otwarty do ONZ nawołujący do kontroli rozwoju takich technologii.
AI i IoT: przyszłość IT należy do tego tandemu
Janusz Chustecki
W opinii specjalistów dwie najprężniej rozwijające się technologie IT kryją się obecnie za skrótami AI i IoT (sztuczna inteligencja i Internet rzeczy). Kolejność – chodzi o to, która z nich gra pierwsze skrzypce – może sobie każdy sam ustalić. Ważne jest to, że razem tworzą tandem, który w opinii analityków ukształtuje w najbliższym czasie obraz przemysłu IT.
Czy sztuczna inteligencja to zagrożenie dla Homo Sapiens?
Jan Mazurek
Rozwój technologii informacyjnych stworzył warunki dla budowy sztucznej inteligencji, która naśladuje sposób myślenia i działania człowieka.
HoloLens ze wsparciem dla AI
Janusz Chustecki
Microsoft pracuje nad kolejną wersją gogli HoloLens i zapowiada, że będzie w nich instalować nowy model koprocesora wspierającego szereg technologii z grupy AI (Artificial Intelligence; sztuczna inteligencja).
Kto ponosi winę za postęp?
Andrzej Pilaszek
Memento mori: coraz liczniejsi postępowcy - piewcy postępu wyrażającego się zastępowaniem człowieka przez komputer pierwsi będą ofiarami tejże zmiany.
Giełda z natury jest innowacyjna
Grzegorz Stech
Technologia giełdowa różni się od rozwiązań stosowanych w bankowości czy innych branżach. Nie zamyka się jednak na świat zewnętrzny, rozwijając wciąż nowe usługi wywołane regulacjami albo rozwojem technologii. „Mimo naszej specyfiki wciąż czujemy się firmą technologiczną” – wyjaśniał Dariusz Kułakowski, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, na której odbywała się premiera raportu Computerworld TOP200.
Nokia stawia na wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość
Janusz Chustecki
Marka Nokia kojarzy się wszystkim z telefonami komórkowymi. Jednak już wkrótce może być znana z produktów wspierających takie technologie, jak AI (Artificial Intelligence; sztuczna inteligencja), VR (Virtual Reality; wirtualna rzeczywistość) oraz AR (Augmented Reality; rzeczywistość rozszerzona).
IoT – każdy może coś zyskać
Grzegorz Stech
Globalny rynek IoT w 2020 roku będzie warty 1,5 biliona złotych. Dziś na podstawie jego rozwiązań budowane są strategie rozwoju największych korporacji. Za kilka lat te firmy, które będą potrafiły gromadzić dane z urządzeń i je przetwarzać, zaczną wygrywać wyścig rynkowy. Czy faktycznie IoT zmieni światowy biznes? Między innymi o tym dyskutowali eksperci panelu poświęconego IoT podczas oficjalnej prezentacji kluczowego dla branży ICT raportu Computerworld TOP200.
Think dla data center
Grzegorz Stech
Lenovo wprowadza największą w swojej historii ofertę dla centrów danych. Nowe rozwiązania marek Lenovo ThinkSystem i ThinkAgile, umożliwiające m.in. wykorzystanie sztucznej inteligencji, będą dostępne już od lata 2017.
Co słychać u CIO ROku 2014? Liczy się człowiek
Łukasz Ziaja
Głównym czynnikiem, który sprawia że cyberatak kończy się powodzeniem, jest człowiek. i to sprawia, że ryzyko powodzenia ataku zawsze istnieje – mówi Mirosław Forystek, CIO ING Banku Śląskiego, CIO Roku 2014, w rozmowie z Łukaszem Ziają.
Sztuczna inteligencja wkracza na rynek masowy
Wiesław Pawłowicz
Liczba nowych produktów, narzędzi i usług wykorzystujących mechanizmy AI rośnie ostatnio lawinowo podobnie jak inwestycje w rozwój technologii sztucznej inteligencji.
Poprzednia
strona
1
...
38
39
40
41
42
...
45
Następna
strona
Redakcja poleca
Model językowy Grok zostanie wkrótce zaktualizowany do wersji 1.5
Janusz Chustecki
Blaski i cienie AI
Anna Wiącek-Kocot
Przyszłość jest teraz: Jak HP wykorzystuje AI do tworzenia inteligentnego miejsca pracy
Daniel Olszewski
Powody dla których 16 GB RAMu powinno być standardem
Daniel Olszewski
Biblioteka IT
Digital Workspace VMware - Przewodnik wraz z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania
W dzisiejszych czasach coraz powszechniejszym modelem pracy stała się praca na odległość. W tej sytuacji należy sobie zadać pytanie w jaki sposób pracodawca powinien zapewnić swoim pracownikom bezpieczne stanowisko pracy z dostępem do wszystkich niezbędnych zasobów firmy. Mając na uwadze przyszłość, przedsiębiorstwa będą nieustannie rozwijać model pracy na odległość. Już teraz firmy przechodzą od zwykłego wspierania pracy zdalnej do modelu prawdziwie rozproszonych organizacji, pracujących z dowolnego miejsca. Cyfrowa przestrzeń robocza powinna umożliwiać pracownikom wydajną pracę z dowolnego miejsca, przy użyciu dowolnego urządzenia, aby zapewnić bezpieczny dostęp do potrzebnych aplikacji. Stworzenie odpowiedniej infrastruktury nie tylko zapewnia im możliwość wykonywania pracy, ale daje swobodę i zwiększa efektywność wykonywanych działań oraz wprowadza zupełnie nowy sposób i spojrzenie naprowadzenie działalności. Co należy wziąć pod uwagę, aby zapewnić produktywną i bezpieczną cyfrową przestrzeń roboczą? Jaka jest właściwa kolejność kroków potrzebnych do wdrożenia? Zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem.
AI: Jak zacząć? 5 pierwszych kroków
Początki przygody ze sztuczną inteligencją Zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) w każdej branży wyprzedziło prognozy dotyczące wykorzystania tej technologii. Tę tezę wspierają wyniki ankiety CIO z 2019 r., w której Gartner ujawnił, ze wykorzystanie sztucznej inteligencji w dużym przedsiębiorstwie z próby badawczej wzrosło o 270% w ciągu ostatnich czterech lat. Wpływ transformacji jest bardzo widoczny: sztuczna inteligencja istotnie wspiera powstawanie nowych produktów, zwiększa przychody, obniża koszty i radykalnie poprawia wydajność. Aby wyprzedzić te powszechna wśród przedsiębiorstw adopcje AI trzeba przewidzieć przyszłe potrzeby związane z AI i zrewidować priorytety biznesowe. Comtegra i NVIDIA bazując na swoim doświadczeniu biznesowym, projektowymi i technologicznym są w stanie pomóc klientom w adopcji procesów sztucznej inteligencji, skalowaniu własnych inicjatyw w tym zakresie czy tez projektowaniu i wdrażaniu fundamentów technologicznych dla obszaru sztucznej inteligencji. Niezależnie od tego, czy zaczynasz swój pierwszy projekt, delegujesz zespół do pracy w tym obszarze, czy odpowiadasz za utrzymanie i modernizacje infrastruktury IT, te 5 kroków pomoże Ci rozpocząć, prowadzić i zrealizować z sukcesem projekt AI.
Cyberbezpieczeństwo dla przedsiębiorstw
Cyberbezpieczeństwo od dłuższego czasu stanowi najwyższy priorytet dla przedsiębiorstw. Potrzeby w tym zakresie zmieniają się jednak w wyniku zachodzącej transformacji cyfrowej. Cyfrowa transformacja oznacza, że organizacje korzystają z większej liczby połączonych i mobilnych urządzeń w swoich sieciach, a pracownicy coraz częściej uzyskują dostęp do aplikacji i danych spoza granic sieci. W miarę przyspieszania tych zmian, stare metody zabezpieczania sieci nie są już w stanie za nimi nadążać. W tym dokumencie dzielimy się spostrzeżeniami na temat czynników mających wpływ na dzisiejsze wymagania dotyczące cyberbezpieczeństwa przedsiębiorstw oraz proponujemy strategie, które firmy mogą przyjąć, oraz technologie, które mogą wdrożyć, aby zapewnić bezpieczeństwo danych i systemów w dobie cyfrowej transformacji. Poznaj rozwiązanie w zakresie cyberbezpieczeństwa stworzone przez Alcatel-Lucent Enterprise.
Inteligentne rozwiązania HCI od HPE pomagają klientom odnosić sukces
Przyspiesz obsługę IT dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i wyjątkowej wydajności przetwarzania danych przez infrastrukturę hiperkonwergentną HPE. Przeczytaj historie naszych klientów i zobacz jaką moc i ochronę oferuje inteligentna, hiperkonwergentna platforma HPE
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »