Internet szansą dla wszystkich (cz.2)
- Czesław Jędrzejek,
- Rafał Renk,
- Krzysztof Samp,
- Andrzej Szwabe,
- 01.02.2001
Nowa ekonomia internetowa w segmencie Business-to-Customer najbardziej rozwija się w 4 kluczowych obszarach:
- portale (ogólne i tematyczne), vortale
- "podróże on-line"
- e-banking
- sklepy w Internecie.
- Infrastruktura (50)
- Aplikacje (61)
- Pośrednictwo (52)
- Handel elektroniczny (127).
Poniżej podajemy rodzaje działalności wchodzące w skład poszczególnych segmentów:
Infrastruktura
- operatorzy sieci szkieletowych
- ISP
- sprzęt sieciowy i zapewnienia bezpieczeństwa
- producenci serwerów i PC
- producenci urządzeń światłowodowych
- konsultanci Internetowi
- aplikacje dla e-commerce
- aplikacje multimedialne
- oprogramowanie do rozwoju stron WWW
- wyszukiwarki
- zdalne nauczanie
- dostęp do baz danych przez WWW
- integracja pionowa rynku
- biura podróży online
- maklerzy online
- agregacja treści
- reklama
- brokerzy reklamy
- sklepy internetowe (e-tailers)
- subskrypcja
- rozrywka
- usługi profesjonalne
Pojęcie wartości firmy obejmuje nie tylko know-how pracowników, sprzęt i wytworzone oprogramowanie, ale także internetowy model biznesowy, jej portal, kanały marketingowe oraz klientów (a raczej wirtualną więź z nimi i informację o nich).
W Polsce pojawiają się oznaki wyjścia z fazy początkowej Internetu: portalu i nieskomplikowanego sklepu, i przejścia do tworzenia łańcucha wartości.