Spadki akcji firm IT w związku z paniką na GPW
- Piotr Waszczuk,
- 17.01.2008, godz. 15:21
"Obecną sytuacje na giełdzie postrzegamy jako efekt załamania amerykańskiego rynku kredytów oraz paniki pośród polskich inwestorów detalicznych, a nie jako efekt fundamentalnej sytuacji spółek i gospodarki. Istnieje ryzyko, że obecna sytuacja zamieni się z gwałtownej korekty w trwałą bessę i będziemy mieli do czynienia z obecną sytuacją przez okres dłuższy niż kwartał" - ocenia Tomasz Czechowicz. W chwili obecnej jednak sytuacja ta nie ma wpływu na plany i zamierzenia MCI. Mogą się zmienić w wyniku trwałego załamania.
Zobacz również:
- Kolejny gigant mediów społecznościowych wszedł wczoraj na giełdę
- GPW przenosi swój nowy system transakcyjny
Sytuacja na giełdzie nie ma wpływu na plany Action, nie wpływa też na wyniki spółki. W pierwszym kwartale roku finansowego 2008 (czwarty kwartał 2007 r.) zysk netto spółki wyniósł 5 mln zł. Oznacza to wzrost o prawie 56% w stosunku do roku poprzedniego. "Mamy silne przekonanie, że sytuacja na giełdzie spowoduje to, że inwestorzy zaczną doceniać spółki dotrzymujące obietnic i prognoz, a tym samym wzrośnie w ich oczach nasza atrakcyjność" - dodaje prezes zarządu Action.
Mimo dobrej kondycji, Komputronik od 1 stycznia br. akcje firmy straciły 11,69%, a wartość spółki spadła o 37,36 mln zł. Choć ich wartość jest jednak nadal wyższa aniżeli wartość księgowa spółki. "Obecne wyniki finansowe oraz ich prognozy, świadczą o bardzo dobrej naszej kondycji. Mimo złej obecnie sytuacji na giełdzie, firma należy do nielicznego grona spółek, które zanotowały stosunkowo niewielką przecenę wartości. Świadczy to o dużym zaufaniu do spółki" - mówią przedstawiciele firmy. Prognozy zakładają, że w 2007 r. spółka osiągnie przychody w wysokości 510 mln zł i 11,7 mln zł zysku netto.
Firma dokonała także niedawno zakupu za ponad 15 mln zł 80% udziałów w KEN Technologie Informatyczne. Przychody KEN w 2007 r. wyniosły 37 mln zł, a zysk operacyjny 2 mln zł. W najbliższych miesiącach być może dojść do kolejnych przejęć. Firma chce także wejść na rynki międzynarodowe poprzez wprowadzenie wielojęzyczności i wielowalutowości swojego sklepu internetowego oraz otwieranie oddziałów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, będących członkami Unii Europejskiej.