7 błędów IT, przez które szybko zwolnią Cię z pracy
- Computerworld Online,
- 12.11.2013, godz. 12:06
Fatalny błąd specjalisty IT nr 6: absolutna katastrofa
Raporty o pracy IT w Polsce:
Sprawdź nasze warsztaty:- Najlepsze praktyki umów wdrożeniowych- czyli droga do udanego projektu IT
- Testowanie w metodykach agile- jak sprawdzać, czy cel został osiągnięty
- Bezpieczeństwo IT w obliczu aktualnych zagrożeń i ataków
- Skuteczne metody zarządzania wymaganiami
- Testy esploracyjne- jak wykrywać błędy nawet przy niepewnych wymaganiach
Ale gdy doszło do nieplanowanej awarii sieci, która spowodowała przerwanie połączenia z głównym centrum danych, kolosalne wydatki przeznaczone na rozwiązania odzyskiwania danych okazały się stratą pieniędzy.
Zobacz również:
- Microsoft i Quantinuum twierdzą, że otworzyły nowy rozdział w rozwoju komputerów kwantowych
- LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty
- Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
"Dyrektor ds. technologii nie miał w sobie dość pewności, aby aktywować system odzyskiwania danych, ponieważ nigdy wcześniej nie był on testowany” - powiedział Michael de la Torre, wice-prezydent ds. zarządzania produktami odzyskiwania danych w SunGard Availability Services, firmie wezwanej później do wsparcia strategii odzysku danych "Zamiast tego, czekał ponad 24 godziny, mając nadzieję, że system naprawi się sam. Wszyscy, przez cały czas, byli offline. Pracownicy nie mieli dostępu do skrzynek odbiorczych ani plików, znacznie ucierpiała też reputacja firmy" - dodał.
Krótko po tym incydencie, ucierpiała też kariera dyrektora ds. technologii.
"Ponad połowa wszystkich firm, które mają odpowiednie plany związane z odzyskiwaniem danych, nie testuje ich odpowiednio” - mówi de la Torre. "Nawet ci, którzy przeprowadzają testy, znajdują przeciętnie pięć krytycznych błędów w obszarze ludzkim, procesach i narzędziach, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania systemu. Co prawda, odzyskiwanie danych to ani fascynujące, ani proste zadanie, ale kluczowe dla przetrwania firmy” - dodaje de la Torre.
Ochrona interesów firmy może i nie zapewnia awansu, ale ich zaniedbanie niemal zawsze kończy się wypowiedzeniem.
Morał tej historii: zrób testy, zanim zrobi się naprawdę gorąco.