Unified Communications & Collaboration - praca jeszcze bardziej grupowa

Jedną z najbardziej pożądanych metod optymalizacji wdrożenia systemów ujednoliconej komunikacji jest równoległe przeprowadzenie modernizacji, napraw, wymiany istniejących już rozwiązań. W ten sposób stosunkowo wysoki koszt inwestycji rozłoży się na wiele aktywności mających jeden cel - zwiększenie wydajności i produktywności danej spółki.

Unified Communications & Collaboration - praca jeszcze bardziej grupowa

Unified Communications jako usługa w „chmurze” – nowy trend rynkowy

Wśród często wybieranych opcji jednoczesnej implementacji nowych rozwiązań związanych z UC jest budowa systemu call/contact center lub znaczne rozszerzenie funkcjonalności już istniejącego. Kolejną możliwością wartą rozważenia jest zintegrowanie sieci działających w obrębie jednej firmy, ale utworzonych w różnych okresach, oraz likwidacja tych, które nie są już potrzebne.

Wraz z uruchamianiem nowych funkcjonalności systemu Unified Communications dobrze jest na bieżąco szkolić pracowników, by od początku mogli je wykorzystywać i zwiększać wydajność pracy. Bardzo ważną kwestią jest również opracowanie i wdrożenie nowych planów odzyskiwania danych po dużych awariach (Disaster Recovery), uwzględniających obecność systemów Unified Communications.

Eksperci przekonują, że przeprowadzenie połączonego i złożonego z wielu elementów procesu modernizacji firmowej infrastruktury, w sposób znaczący wpłynie na efektywność wydawania środków finansowych.

Komunikacyjna chmura

Wszystkie prognozy rynku UC, w mniejszym lub większym stopniu, koncentrują się na internecie. "Cloud computing", czyli przetwarzanie danych w środowisku rozproszonym (w tzw. chmurze), dopiero od niedawna utożsamiane jest również z narzędziami komunikacji IP. Oferowanie części funkcjonalności systemów Unified Communications w formie usług wykupowanych u zewnętrznego dostawcy określane jest jako CaaS (Communication as a Service). Dla wielu przedsiębiorstw usługi takie mogą być całkowicie wystarczające, a dodatkową korzyścią będą oszczędności wynikające z braku konieczności inwestowania we własną infrastrukturę.

Rozwój usług komunikacji IP na bazie "chmury" nie jest jedynie wypełnieniem niszy rynkowej, ale wynika bezpośrednio z boomu sprzedażowego, który od pewnego czasu obserwowany jest w segmencie smartfonów czy tabletów. Urządzenia te dość szybko znalazły zastosowanie w biznesie, znacząco zwiększając mobilność pracowników. Aby zwiększyć komfort pracy użytkowników urządzeń mobilnych i ułatwić im dostęp do firmowych narzędzi komunikacyjnych, wiele przedsiębiorstw zwiększy nakłady na usługi UC w chmurze - przewidują eksperci Juniper Research. Według ich prognoz, w 2016 r. wartość tego rynku wzrośnie do 39 mld USD.


TOP 200