TikTok również dla dorosłych? Można znaleźć pracę - również w IT

TikTok, aplikacja kojarzona głównie z nastolatkami, ma mnóstwo dorosłych użytkowników. Niektórzy szukają na niej nawet pracy.

TikTok / Fot. Materiały własne

TikTok / Fot. Materiały własne

Według firmy badawczej Statista jedna na dziesięć osób na TikToku to już "starszy dorosły". I tak, 25% stanowią osoby w wieku od 10 do 19 lat, później 22,4% to grupa wiekowa 20-29 lat, dalej mamy 21,7% w wieku 30-39 lat i 20,3% to użytkownicy w wieku 40-49 lat. Są to dane z marca 2021 r.

Sprawdź: Boty Discord

Zobacz również:

  • Tym ruchem TikTok chce przekonać Amerykanów, że jego usługa będzie bezpieczna

Krótkie filmy, często kontrowersyjnej treści, cieszą się ogromnym zainteresowaniem użytkowników. Ale nie brakuje materiałów edukacyjnych, poradników technicznych, czy nawet ogłoszeń o pracę. Są też "wideo CV", gdzie dana osoba opowiada o tym, jakie są jej mocne strony - i że szuka pracy.

Wielu dorosłych użytkowników pobiera aplikację TikTok, aby sprawdzić, co robią dzieci i nastolatki, by nawiązywać lepsze więzi z rodziną i bliskimi. Inni po prostu chcą odkryć, co dziś interesuje młodsze pokolenie. Ale TikTok to zdecydowanie coś więcej niż oglądanie tańczących nastolatków.

Zobacz: DuckDuckGo

Na TikToku nie brakuje muzyki, poradników, materiałów z mody, jak i IT i technologii. Niektórzy robią testy sprzętu, inni dzielą się poradami z programowania. Są też przedsiębiorcy, szukający klientów i partnerów biznesowych. Aplikacja ciągle kojarzy się z nastolatkami, którzy tworzą zabawne filmy taneczne, ale od jakiegoś czasu przekształciła się w coś o wiele większego. Treści są bardziej zróżnicowane, są konkretne nisze tematyczne, a także duża motywacja, by tworzyć treści.

TikTok - dlaczego tak szybko rośnie?

TikTok bowiem, w przeciwieństwie do innych mediów społecznościowych, ciągle jest w fazie agresywnego zdobywania nowych użytkowników. To oznacza, że aplikacja nie ucina jeszcze zasięgów tak, jak inne serwisy, które teraz zapewniają duże dotarcie dopiero wtedy, gdy wykupimy reklamy.

Sprawdź: OpenOffice

Na TikToku nie musimy wydawać za dużo pieniędzy na reklamy, ani budować dużej publiczności, aby osiągnąć duże zasięgi i zainteresować potencjalnych odbiorców treściami. Jeśli masz film, który trafi na TikToka i spodoba się ludziom, jest szansa, że szybko zostanie wyświetlony kilkaset tys. razy. Albo nawet więcej.

Jeśli więc mamy ważne informacje i chcemy dotrzeć do wielu osób, warto rozważyć instalację TikToka. Aplikacja jest dostępna bezpłatnie na platformach mobilnych (Android, iOS).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200