TikTok również dla dorosłych? Można znaleźć pracę - również w IT

TikTok, aplikacja kojarzona głównie z nastolatkami, ma mnóstwo dorosłych użytkowników. Niektórzy szukają na niej nawet pracy.

TikTok / Fot. Materiały własne

TikTok / Fot. Materiały własne

Według firmy badawczej Statista jedna na dziesięć osób na TikToku to już "starszy dorosły". I tak, 25% stanowią osoby w wieku od 10 do 19 lat, później 22,4% to grupa wiekowa 20-29 lat, dalej mamy 21,7% w wieku 30-39 lat i 20,3% to użytkownicy w wieku 40-49 lat. Są to dane z marca 2021 r.

Sprawdź: Boty Discord

Zobacz również:

  • Problemów TikToka w USA ciąg dalszy
  • Zainfekowany smartfon - przedstawiamy najpopularniejsze objawy

Krótkie filmy, często kontrowersyjnej treści, cieszą się ogromnym zainteresowaniem użytkowników. Ale nie brakuje materiałów edukacyjnych, poradników technicznych, czy nawet ogłoszeń o pracę. Są też "wideo CV", gdzie dana osoba opowiada o tym, jakie są jej mocne strony - i że szuka pracy.

Wielu dorosłych użytkowników pobiera aplikację TikTok, aby sprawdzić, co robią dzieci i nastolatki, by nawiązywać lepsze więzi z rodziną i bliskimi. Inni po prostu chcą odkryć, co dziś interesuje młodsze pokolenie. Ale TikTok to zdecydowanie coś więcej niż oglądanie tańczących nastolatków.

Zobacz: DuckDuckGo

Na TikToku nie brakuje muzyki, poradników, materiałów z mody, jak i IT i technologii. Niektórzy robią testy sprzętu, inni dzielą się poradami z programowania. Są też przedsiębiorcy, szukający klientów i partnerów biznesowych. Aplikacja ciągle kojarzy się z nastolatkami, którzy tworzą zabawne filmy taneczne, ale od jakiegoś czasu przekształciła się w coś o wiele większego. Treści są bardziej zróżnicowane, są konkretne nisze tematyczne, a także duża motywacja, by tworzyć treści.

TikTok - dlaczego tak szybko rośnie?

TikTok bowiem, w przeciwieństwie do innych mediów społecznościowych, ciągle jest w fazie agresywnego zdobywania nowych użytkowników. To oznacza, że aplikacja nie ucina jeszcze zasięgów tak, jak inne serwisy, które teraz zapewniają duże dotarcie dopiero wtedy, gdy wykupimy reklamy.

Sprawdź: OpenOffice

Na TikToku nie musimy wydawać za dużo pieniędzy na reklamy, ani budować dużej publiczności, aby osiągnąć duże zasięgi i zainteresować potencjalnych odbiorców treściami. Jeśli masz film, który trafi na TikToka i spodoba się ludziom, jest szansa, że szybko zostanie wyświetlony kilkaset tys. razy. Albo nawet więcej.

Jeśli więc mamy ważne informacje i chcemy dotrzeć do wielu osób, warto rozważyć instalację TikToka. Aplikacja jest dostępna bezpłatnie na platformach mobilnych (Android, iOS).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200