Służba szefa IT na okręcie

Służba szefa IT na okręcie

Na okręcie jest ktoś odpowiedzialny za systemy używane do nawigacji?

Tak. SW ma na pokładzie własną sieć. Własne komputery, systemy nawigacji, własne IT.

Na mostku widziałem niezaktualizowane Windows...

Windows?

Na ekranie była tam wiadomość: "Dostępne są nowe aktualizacje".

A tak, to nie mój rejon.

Z punktu widzenia IT, praca na okręcie jest dość nietypowa, ponieważ w zasadzie jesteś zdany sam na siebie.

Tak.

Co się dzieje jeśli internet nie będzie działał?

ESU poprzez mejle zapewnia wsparcie dla techników będących na rejsie. Mamy automatyczne powiadamianie i elektroniczne logi. Jeśli cokolwiek stanie się tutaj, robię wpis w logu. Jest on przekazywany mejlem do serwera centrali, więc mam pewność, że technicy na lądzie otrzymali tę wiadomość. To kolejny powód, dla którego e-mail jest dla nas...

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

Niezbędny...

Najważniejszą rzeczą, która musi działać. Więc na przykład pytałeś, co stało się wczoraj. W logu widniał wpis, że VSAT nie działa. Technicy zobaczyli tego mejla i dość dokładnie sprawdzili status Iridium, aby upewnić się, że wszystkie cztery kanały działają. To nasze podstawowe łącze.

A co będzie, jeśli Iridium również nie działa?

Gdy Iridium też nie działa to oznacza, że w zasadzie nie mamy żadnej komunikacji, jeśli chodzi o transfer danych. Mamy co prawda OpenPort, ale on też bazuje na tym systemie. Ale to osobne urządzenie. Jeśli Iridium zupełnie nie działa, to zapewne coś jest nie tak z satelitami. Mamy na pokładzie rezerwowe urządzenia, zarówno dla Iridium jak i VSAT-a.

Ile zazwyczaj trwa rejs?

Na ogół pływamy 30 dni. Tzw. tura badawcza ma zazwyczaj 30 dni.

Wiem, że sezon dla lodołamaczy trwa od maja do października.

Czasami dłużej. W przybliżeniu, do października. Bywa, że nawet od kwietnia.


TOP 200