Polsko do boju - kibicu do kasy!
- 07.06.2006, godz. 10:15
Ze słów Wioletty Batóg, przedstawicielki MediaMarkt wynika, że opisana wyżej promocja zakończyła się spektakularnym sukcesem - sprzedaż telewizorów w porównaniu do poprzedniego weekendu wzrosła kilkakrotnie. Danych tych jednak nie dane nam było zweryfikować - przez wzgląd na konkurencję W. Batóg nie mogła udzielić nam bardziej szczegółowych informacji. MediaMarkt zapowiada jednak, iż to nie ostatnia tego typu akcja - w czasie trwania mistrzostw sieć zamierza kusić kibiców kolejnymi promocjami. Najciekawiej jednak na tle tej kampanii wypada jej podsumowanie dokonane przez samego inicjatora - MediaMarkt przekonuje, iż duże zainteresowanie nabywców akcją "Telewizor za półfinał" jest wynikiem... wiary klientów w sportowy sukces polskiej reprezentacji na mistrzostwach, a nie np. atrakcyjnymi cenami markowego sprzętu.
Im bliżej rozpoczęcia mistrzostw, tym w Internecie pojawia się coraz więcej witryn o tematyce związanej z piłką nożną i mundialem. Prezentujemy kilka najciekawszych naszym zdaniem stron, na których już dziś można zapoznać się z "mundialowymi" aktualnościami, artykułami i felietonami.
@ Oficjalna strona Mistrzostw ŚwiataZobacz również:
W niektórych supermarketach wielobranżowych na eksponowanych miejscach (np. tuż obok wejścia) znajdują się stoiska z produktami mundialowymi. Oprócz typowych "zestawów kibica" (szalik, trąbka, flaga, itp.) można na nich zaopatrzyć się np. w zestaw płyt CD/DVD R z etykietami wzorowanymi na czarno-białe futbolówki. Krok dalej na tym polu postawiła firma Sony, która wprowadziła do swojej oferty specjalną - a jakże! - serię nośników DVD z różnymi wzorami etykiet (kupując jedno pudełko typu 'cake' z 25 płytami możemy otrzymać maksymalnie 10 różnych wzorów). Warto przy tym zauważyć, że cena takiej paczki jest odpowiednio wyższa od standardowego zestawu 25 nośników (34 zł).
Ciekawe kampanie przygotowali giganci branży IT, Samsung i BenQ Siemens - w ich reklamach występują piłkarskie gwiazdy. U Samsunga jest to 'nasz' Euzebiusz Smolarek, natomiast dla BenQ Siemens 'pracuje' gwiazdor światowego formatu, Brazylijczyk Ronaldo. W reklamach tych piłkarskie umiejętności są synonimem jakości oferowanych przez obie firmy produktów (dobrym przykładem ilustrującym tę tezę jest hasło kampanii Samsunga - "Mistrzowska technika"). Promocjami objęte są nie tylko produkty, ale i usługi - jeden z polskich operatorów telefonii internetowej, Ipfon, obniżył na czas gry reprezentacji Polski na mistrzostwach ceny połączeń do Niemiec (począwszy od 9 czerwca można płacić mniej za minutę rozmowy z dowolnym stacjonarnym numerem w kraju naszych zachodnich sąsiadów). Akcję promocyjną związaną z mistrzostwami świata przedsięwziął także koncern Microsoft. W jej ramach wszyscy użytkownicy legalnych wersji systemu operacyjnego Windows XP mogą ze strony firmy pobierać darmową aplikację Microsoft Scoreboard. Narzędzie to w czasie rzeczywistym dostarcza informacji o sytuacji w poszczególnych grupach Mundialu, wyniki i harmonogram spotkań.