Ład i porządek w zasobach IT

AuditPro

AuditPro jest oprogramowaniem, które pozwala nadzorować zasoby firmowe, uwzględniać zmiany w stanie posiadania oraz monitorować migracje oprogramowania i sprzętu. Umożliwia również ewidencję aplikacji, co daje informacje o wykorzystaniu licencjach.

Działanie aplikacji AuditPro opiera się na wykorzystaniu silnika baz danych MS SQL Server. Oczywiście do gromadzenia danych można wykorzystać darmowe wersje MS SQL Express. Natomiast od strony klienckiej dane udostępniane są z komputerów dzięki zainstalowanemu agentowi. W pełni funkcjonalne oprogramowanie składa się z kilku modułów, które razem tworzą system ewidencji, monitorowania i zarządzania zmianą w zasobach firmowych w zakresie wykorzystywania sprzętu, oprogramowania i licencji.

Zobacz również:

  • System MS-DOS wrócił po latach w postaci open source

Moduł Zarządzanie Zasobami jako podstawowe rozszerzenie AuditPro pozwala na posiadanie wiedzy o istniejących zasobach oraz migracji komputerów, oprogramowania i sprzętów biurowych. Jest to bardzo dobre narzędzie do ewidencji aktywów w każdym obszarze działalności firmy.

Administrator ma możliwość stworzenia dowolnego typu zasobu oraz cech charakterystycznych dla danego elementu, a także łączenia zestawów i przypisanie ich do użytkownika. Bardzo łatwo można dostosować aplikację do specyficznych potrzeb firmy, tak, aby spełniała założone wymagania ewidencji.

Zarządzanie Zasobami daje szeroki oraz szczegółowy dostęp do wiedzy kto aktualnie używa danego sprzętu lub aplikacji, jakie zasoby aktualnie są serwisowane lub pozostają niewykorzystane. Wgląd do historii migracji zasobów możliwy jest dzięki automatycznemu zapisywaniu wstecz wszystkich ruchów elementów infrastruktury.

Ład i porządek w zasobach IT

AuditPro - Dashboard

Efektywność modułu Zarządzanie Zasobami zwiększona jest dzięki modułowi Kody Kreskowe, przy pomocy którego możliwa jest bardziej precyzyjna identyfikacja fizycznego sprzętu znajdującego się w firmie. Moduł ten pozwala wygenerować kod kreskowy na podstawie dowolnego parametru. Może to być na przykład numer inwentarzowy lub adres IP. Dzięki fizycznej identyfikacji zasobu nie ma możliwości pominięcia , czy powielenia kontrolowanego elementu. Dodatkiem do realizacji identyfikacji na podstawie kodów kreskowych jest mobilna aplikacja, która przy pomocy czytnika znacznie upraszcza ręczną inwentaryzację.

Kolejne moduły nie realizują bezpośrednio funkcji ewidencji, jednak wspomagają sam proces monitorowania i kontroli nad infrastrukturą IT w przedsiębiorstwie. Jest to zdalne monitorowanie komputerów, które umożliwia dostęp w czasie rzeczywistym do informacji o wykorzystaniu sprzętu (obciążenie pamięci, procesora, wykorzystanie dysków itp.). Przykładowo uzyskane dane o nieużywanym oprogramowaniu pozwolą przydzielić licencję innemu użytkownikowi.

Moduł Helpdesk natomiast poprawia komunikację między użytkownikami i działem IT oraz upraszcza realizację zgłoszeń serwisowych.

Aplikacja choć komercyjna zezwala na bezpłatne korzystanie w środowiskach, gdzie ewidencji zostanie poddanych do 5 komputerów. W połączeniu z darmowym serwerem MS SQL, można za darmo monitorować i ewidencjonować sprzęt w małych firmach. Bezproblemowa obsługa przy użyciu metody Drag & Drop i przejrzysty interfejs sprawiają, że nawet początkujący użytkownik nie będzie miał z nią problemów.

Uplook

Kolejnym produktem, dzięki któremu można zapanować nad zasobami firmowymi jest aplikacja Uplook. Jest to system inwentaryzacji oprogramowania i sprzętu oraz zarządzania licencjami. Dodatkowo posiada możliwości zdalnego audytu stacji roboczych pod kątem konfiguracji oraz zainstalowanych aplikacji. Uplook tradycyjnie działa w oparciu o silnik bazy danych, którym może być MS SQL lub PostgreSQL. Do zbierania danych odnośnie zainstalowanego w firmie sprzętu wykorzystuje zainstalowanych agentów, a do analizy i wyświetlania informacji wykorzystywana jest centralna konsola.

Ład i porządek w zasobach IT

Uplook - okno startowe aplikacji

Uplook posiada funkcje, które pozwalają na pełne dostosowanie aplikacji do potrzeb firmy. Umożliwia pełną ewidencję sprzętu, w tym również biurowego na zaawansowanym poziomie, co pozwala na przemyślane zarządzanie budżetem na środki trwałe. Zautomatyzowany system monitoruje wszelkie zmiany, dostarczając informacji o migracji oprogramowania lub sprzętu.

System ewidencji pozwala na łączenie zasobów firmowych w zestawy, które przypisywane są do osób odpowiedzialnych oraz lokalizacji. Każdy zestaw może zwierać dowolne komponenty (np. procesor płyta główna, pamięć) uzyskane w procesie audytu lub niestandardowe, utworzone ręcznie. Do bazy można dodawać wszelki osprzęt komputerowy oraz dowolne środki trwałe.

Dodatkowa opcja drukowania etykiet z kodami kreskowymi pozwala oznaczyć ewidencjonowany element w celu łatwej identyfikacji i odnalezienia w bazie. Natomiast możliwość dołączenia zeskanowanych dokumentów (faktur, gwarancji) znacznie może przyspieszyć realizację naprawy uszkodzonego sprzętu.

Centrum informacji o zdarzeniach oraz raporty z przebiegu usług serwisowych informują użytkownika o tym, który sprzęt był naprawiany oraz jaki jest status serwisu urządzeń.


TOP 200