Zintegrowany łańcuch dostaw SCM. Prognozowanie sprzedaży

Zintegrowany łańcuch dostaw obejmuje całość przepływu materiałów poczynając od dostawców surowców i elementów z zakupu, przez sterowanie przepływem materiałów w przedsiębiorstwie a kończąc na obsłudze sieci dystrybucji przedsiębiorstwa. Podstawowe komponenty to: 1.Prognozowanie sprzedaży w oparciu o dane historyczne, rozeznanie tendencji rynkowych przy zastosowaniu technik statystycznych, pozwalających na uwzględnienie między innymi tendencji sezonowych. 2.Planowanie i nadzorowanie uzupełniania stanu zapasów w sieci sprzedaży z uwzględnieniem potrzeb poszczególnych uczestników (magazyny regionalne, składy konsygnacyjne, detaliści). 3.Planowanie i optymalizowanie transportu, a w szczególności naliczenie potrzeb transportowych, dobór środków transportu, dobór tras i tworzenie list załadunku i rozładunku poszczególnych pojazdów. 4.Planowanie produkcji takie, aby zaspakajać uzupełnianie zapasów bez tworzenia nadmiernych zapasów. 5.Planowanie i nadzorowanie zaopatrzenia do realizacji planów produkcyjnych oraz planów uzupełniania zapasów.