Zarządzanie adresami IP
- Józef Muszyński,
- John Bass,
- 07.04.2008
Jak testowano
Produkty Proteus/Adonis, VitalQIP i IPControl obejmują profesjonalne usługi wliczone w cenę produktu. W czasie testów zaplanowano czas na działanie takiego wsparcia w zakresie przygotowania produktów do pracy. Każda firma była dopuszczana do pracy w rozłącznych przedziałach czasowych. W przypadku EasyIP ustawiono maszynę z Windows Server 2003 oraz IIS i .Net v1.1, a następnie zainstalowano oprogramowanie EasyIP. W kolejnym kroku zasilano bazę danych produktu danymi testowymi drogą importu/eksportu danych.
Funkcje importu/eksportu testowano, zasilając produkty zestawem plików CSV z produkcyjnych instalacji DNS, zawierającym ponad 70 tys. aktywnych adresów IP. Następnie pobierano informacje z rozwiązania IPAM i eksportowano te adresy do usługi DNS. Jeżeli rozwiązanie zawierało także usługę DNS, to była ona używana. Po wykonaniu eksportu uruchamiano skrypt, który porównywał eksportowane dane z listą znanych par nazw DNS i adresów IP w celu potwierdzenia, czy adres i nazwa zostały przekazane poprawnie. Przy testowym zestawie ponad 70 tys. aktywnych adresów IP, przekłada się to na ponad 200 tys. par nazw DNS i adresów IP. Obliczono procentowy udział poprawnych par, dzieląc liczbę poprawnych odpowiedzi przez całkowitą liczbę testowanych par.
Krótka historia rozwoju IPAM pokazuje, dlaczego jest tak wiele podobieństw pomiędzy testowanymi produktami.
W roku 1993 nowo powstała firma Quadratek zaprojektowała produkt IPAM dla przedsiębiorstw, o nazwie QIP. W roku 1998 firmę przejmuje Lucent, zachowując markę QIP. W roku 2001 INS wydziela się z Lucent jako samodzielna firma. W tym samym roku powstaje Bluecat i projektuje swój produkt Adonis.
W roku 2002 pierwsi projektanci QIP zakładają firmę DiamondIP i projektują produkt do obrazowania modemów kablowych. W roku 2003 INS kupuje DiamondIP i wprowadza NetControl, narzędzie do zarządzania blokami adresów IP dla IPS. W roku 2004 INS wypuszcza IPControl. Dwa lata później Alcatel kupuje Lucenta, także zachowując markę QIP.
W roku 2007 BT Global Services kupuje INS i tworzy dwie jednostki biznesowe: BT INS (usługi) i BT DiamondIP (projektowanie oprogramowania).
Ustawiano użytkowników, zmieniano dane i wykonywano inne powszechne funkcje użytkownika w celu określenia wygody użytkowania. Dla każdego produktu tworzono listę użytecznych mechanizmów, odnotowując mechanizmy unikatowe, i próbowano, czy są wykonalne.