Wzrost obrotów na polskim rynku IT

Czas dystrybutorów nie hurtowni

Czołowe z firm teleinformatycznych według raportu Computerworld TOP200 to dystrybutorzy, zajmujący kolejno 3 pierwsze miejsca. Przychody ze sprzedaży produktów i usług IT przekroczyły 25 062 mld złotych, osiągając ponad 21% wzrostu.

Według Tomasza Gołębiowskiego redaktora naczelnego CRM Polska, na rynku dystrybucji dzieją się wielkie zmiany. „Przez większość lat nie mówiło się dystrybutor, a hurtownia. Trzeba przyznać, że 20 kilka lat temu mielibyśmy wątpliwości, czy zaliczać te firmy do firm IT. Obecnie dystrybucja stoi w zupełnie innym miejscu. Wdrożenie systemów i platform ecommerce, B2B, ale również B2C jest jedną z podstawowych zmian w tym obszarze”.

Wzrost obrotów na polskim rynku IT

Dystrybutorzy gromadzą coraz więcej informacji dotyczących konsumentów, dzięki czemu są w stanie działać również w innych obszarach, jak np. consulting. Dzięki zebranym informacjom na temat poszczególnych sektorów gospodarki, mogą sugerować najlepsze z rozwiązań dla klientów.

Mariusz Kochański z Veracomp wspomniał o dwóch modelach biznesowych „dystrybucja opierać się może na finansowaniu i logistyce, jak również na dystrybucji z wartością dodaną – np. w postaci doradztwa dla kanałów sprzedaży. Widać wyraźnie wzrastającą konkurencję, głównie ze względu na użytkowników, którzy coraz śmielej sięgają po nowe rozwiązania, jak np. wideokonferencje, które obecnie są bardzo popularne wśród małych i średnich firm”.

Na koniec Kamil Kurowski z Oracle mówił o wzroście potrzeb w zdobywaniu wiedzy i kompetencji „Cała technologia, która jest dostępna staje się coraz prostsza dla klientów a zarazem coraz bardziej skomplikowana w mechanizmach wdrożeń. W efekcie potrzeba stałego podążania za rozwojem prowadzi do stałego doskonalenia i pozyskiwania nowych umiejętności”.


TOP 200