Wejście smoka - notebooki Samsunga w Polsce

Dwie ostatnie nowości skierowane są do bardziej wymagających użytkowników domowych. Notebook o oznaczeniu R70 wyposażono w procesor Intel Core 2 Duo T7500 (2,2 GHz, 4 MB pamięci cache L2), kartę graficzną Nvidia GeForce 8600M GS i dysk twardy 250 GB. Podstawową specyfikację uzupełnia ekran 15,4" (1280 x 800 pikseli), 2 GB pamięci RAM, kamera internetowa 1,3 MP, moduły Bluetooth i WLAN 11a/b/g oraz czytnik kart pamięci 6 w 1. Rolę napędu optycznego pełni nagrywarka DVD-/+RW Dual Layer z obsługą Light Scribe. Notebook pracuje pod kontrolą Visty Home Premium. Wyceniono go na 4244 zł brutto.

Wejście smoka - notebooki Samsunga w Polsce

Samsung R70

R700 posiada większy, bo 17-calowy wyświetlacz (1440 x 900 pikseli), ale nieco słabszy procesor - Core 2 Duo T7250 oraz czytnik kart pamięci 7 w 1. Dysponuje też złączem HDMI. W pozostałych aspektach jego specyfikacja jest zbliżona do R70. Kosztuje 4099 zł brutto.

Zobacz również:

  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu
  • Samsung otwiera szampana - sprzedał więcej smartfonów od Apple

Na podstawie suchych specyfikacji laptopów Samsunga możemy na razie stwierdzić tylko, że nie są to konstrukcje wyróżniające się z tłumu - ich konfiguracja sprzętowa nie powala na kolana. Zastosowane w notebookach podzespoły (procesor, układ graficzny i twardy dysk) są typowe dla cenowej klasy średniej. Na szczęście wygląda na to, że producent nie poszedł w ślady rywala spod znaku LG i nie postanowił liczyć za swe maszyny więcej niż są rzeczywiście warte. Jednak o ich wartości przesądzą dopiero gruntowne testy, które mamy zamiar jak najszybciej przeprowadzić na urządzeniach Samsunga. Dopiero wtedy będzie można stwierdzić, czy wejście koreańskiej firmy na zatłoczony rynek komputerów przenośnych w Polsce jest wydarzeniem, czy też spektakularnym falstartem.

"Jesteśmy w idealnym momencie"

Co skłoniło Samsunga, aby wreszcie wejść na polski rynek z notebookami? Rozmawialiśmy o tym z Pawłem Ziemińskim, dyrektorem sprzedaży i marketingu IT.

PC World: Zakładamy, że firma poprzedziła ten krok gruntownym badaniem rodzimego rynku? Jakie wysnuto zeń wnioski?

Paweł Ziemiński: Jestem przekonany, że jesteśmy w idealnym momencie, w którym rynek oczekuje naszych produktów a my mamy możliwość te oczekiwania spełnić. Zaprezentowane produkty stanowią charakterystyczne dla firmy Samsung połączenie designu, najwyższej jakości i wysokich parametrów technicznych - właśnie tego typu urządzeń coraz częściej poszukują polscy konsumenci. Rynek elektroniki użytkowej w Polsce w coraz większym stopniu odzwierciedla trendy europejskie gdzie wzornictwo, funkcjonalność i indywidualność stają się podstawowymi czynnikami determinującymi decyzje zakupowe sprzętu elektronicznego.


TOP 200