W finansowym warzywniaku

Jak Hanza przed wiekami, tak dziś Nordea Bank jest liderem życia gospodarczego Europy Północnej i basenu Morza Bałtyckiego. O jego pozycji - nawet w czasach kryzysu - świadczy znakomity rating na poziomie AA. Natomiast o znaczeniu polskiej spółki świadczy fakt, że stamtąd wywodzi się pion, który zarządza teleinformatyką Grupy w regionie New European Markets: w Polsce, na Litwie, Łotwie i w Estonii.

Wróć do sekcji Lider informatyki "Polecam Panu nasz rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy Nordea Spektrum. Charakteryzuje się on bezprowizyjnym dostępem do wszystkich bankomatów w Polsce, bezpłatnym prowadzeniem rachunku przy wymaganych miesięcznych wpływach oraz bezpłatnymi przelewami internetowymi" - zachwala Monika Płocke, dyrektor banku ds. informatyki i telekomunikacji New European Markets Nordea Bank Polska SA. Jej współpracownicy wskazują również na Nordea Komfort - nowoczesny limit kredytowy w rachunku osobistym, przyznawany w kwocie aż do 60% wartości rynkowej nieruchomości. Środki uzyskane w ten sposób można przeznaczyć na dowolny cel konsumpcyjny. Natomiast wszyscy chórem polecają usługę bankowości elektronicznej, powstałej również w oparciu o doświadczenia wielokrotnie nagradzanego skandynawskiego systemu Solo, notującego rekordowe ilości operacji bankowych dokonywanych przez Internet.

A jeśli te rekomendacje wydadzą się niewystarczające, warto dodać, że klienci Nordea Bank Polska SA mogą korzystać również z bezpiecznego podpisu elektronicznego. To na razie alternatywna forma uwierzytelniania klienta i wykonywanych przez niego transakcji. Podpisu elektronicznego mogą używać zarówno klienci indywidualni, jak i klienci instytucjonalni.

"Gdy ktoś mnie pyta, czym jest bank, określam go jako większy warzywniak z tą różnicą, że bank wymaga większej czujności w obszarze ryzyka. I tam, i tu są produkty, które nie tylko trzeba sprzedać klientom, ale również dbać o ich świeżość, tzn. nie uchylać się przed nowościami, poprawiać procesy zarządzania i jakość obsługi" - opowiada Sławomir Żygowski, I wiceprezes zarządu - zastępca prezesa zarządu do spraw bankowości korporacyjnej. Każdy z wymienionych wyżej produktów ma swoją specyfikę i wymaga odpowiedniej infrastruktury i tzw. opakowania. Za pierwsze odpowiada dział IT, za drugie biznes.

Nadbałtycka więź

"Zdecydowanie postrzegamy swoją rolę jako usługową względem biznesu. Wszystkie działania, które podejmujemy mają na celu wspieranie biznesu w osiąganiu wyznaczonych celów biznesowych."

Monika Płocke, dyrektor banku ds. informatyki i telekomunikacji New European Markets Nordea Bank Polska

"Nasz pion świadczy usługi w Polsce, na Litwie, Łotwie i w Estonii. W regionie NEM jest jeszcze Rosja, ale tamtejsza spółka samodzielnie zajmuje się teleinformatyką. Istotne jest to, że IT NEM obsługuje nie tylko bank, ale też inne spółki-siostry w pełnym lub częściowym zakresie" - tłumaczy Monika Płocke. Co najważniejsze, IT NEM nie jest unią czterech samowystarczalnych pionów IT zrzeszonych pod wspólnym zarządem, ale jednorodną strukturą obsługującą cztery kraje regionu, z pracownikami rozmieszczonymi w 5 lokalizacjach, chociaż główną siedzibą jest Gdynia. "IT NEM ma charakter regionalny i chociaż znacząca część pracowników przynależy prawnie do Nordea Bank Polska, to jednak nie jest to IT obsługujące wyłącznie ten Bank " - dodaje Monika Płocke.