Vodafone: dane osobowe mogą stać się nową walutą do 2030 r.

Vodafone wierzy, że firmy będą zmuszone zapewniać klientom lepsze doświadczenia, a w zamian otrzymają dane osobowe. Czy taki model biznesowy ma rację bytu?

Prywatność danych coraz ważniejsza / Fot. Stefan Coders, Pexels.com

Prywatność danych coraz ważniejsza / Fot. Stefan Coders, Pexels.com

Jak zauważa Vodafone, międzynarodowy operator telefonii komórkowej, dane osobowe mogą stać się walutą do 2030 r., ponieważ prywatność i kontrola nad danymi zdefiniują następną dekadę w świecie online. Z raportu firmy wynika, że przedsiębiorstwa będą mogły gromadzić dane konsumenckie w postaci kryptowaluty o stałej cenie i pozwalać użytkownikom na wydawanie ich na usługi, takie jak członkostwo na siłowni.

Sprawdź: Lucky Patcher

Zobacz również:

  • Amazon instaluje kamery AI do monitorowania swoich kierowców
  • Gartner: ogromny wzrost na rynku baz danych

Jednocześnie kluczowe stanie się bezpieczeństwo i etyczne praktyki związane z danymi. Vodafone przytacza tutaj badania przeprowadzone przez The Conference Board, które wykazały, że 19% konsumentów przeszło do firm konkurencyjnych, ponieważ te przestrzegały - przynajmniej w ich opinii - lepszych zasad dotyczących przetwarzania danych.

Firma uważa, że w najbliższej przyszłości konsument będzie starał się "odzyskać kontrolę nad swoim życiem" i mieć większą władzę w podejmowaniu decyzji online. Vodafone zauważa ponadto, że 44% ludzi na całym świecie wolałoby zrezygnować ze spersonalizowanych treści, w tym przekazów dotyczących marki, ofert i doświadczeń, jeśli miałoby to oznaczać, że nie muszą już udostępniać swoich danych osobowych.

W trakcie eventu Vodafone Smart Tech dyrektor zarządzający Lutfu Kitapci powiedział, że firmy technologiczne muszą rozważnie informować konsumentów o wykorzystywaniu ich danych. "Jeśli zamierzamy wykorzystywać te dane, to do czego? W jaki sposób będziemy ich używać i jak będziemy chronić konsumenta? Myślę, że takie kwestie stają się naprawdę krytyczne" - mówił.

Zobacz: Kalendarz Google

Z trendów wynika, że w przyszłości faktycznie może być tak, jak przewiduje Vodafone. Dowodem m.in. stale rosnąca liczba użytkowników takich aplikacji jak Brave (przeglądarka) czy DuckDuckGo (wyszukiwarka nastawiona na prywatność).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200