Praca w IT: wskazówki dla dojrzałych pracowników

Stwórz doskonałe CV

Idealnym pierwszym krokiem jest stworzenie nowego CV i ciągła praca nad nim. Często to jedyny punkt kontaktu z potencjalnym pracodawcą. – Stwórz solidne CV podkreślające Twoje osiągnięcia, które pokazuje, że świetnie radzisz sobie z wyzwaniami i osiągasz dobre wyniki – mówi Jayne Mattson, starszy wiceprezes w Keystone Associates. To pierwsza rzecz na jej liście kluczowych kroków, które muszą podjąć osoby z pokolenia baby boomers chcące znaleźć pracę w branży IT.

Skróć swój życiorys

Nawet jeśli jesteś specjalistą IT z ponad 20-letnim doświadczeniem, lepiej nie wymieniaj w CV wszystkich etapów, jakie przeszedłeś w swojej karierze zawodowej. Nie zamieszczaj w nim też długiej listy przestarzałych umiejętności, nieadekwatnych do dzisiejszych wymogów. Nic skuteczniej nie sprawi, że Twoje CV wyląduje w koszu. Usuń z życiorysu dawne stanowiska i umiejętności, które nie mają związku ze stanowiskiem, na jakie aplikujesz. Chyba, że masz na koncie wiele publikacji branżowych. – Upewnij się, że Twoje CV zajmuje maksymalnie dwie strony. Powinno zawierać też link do Twojego profilu w serwisie LinkedIn. I, przede wszystkim, musi być naprawdę czytelne – radzi Valeras.

Zobacz również:

  • LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty

Usuń niepotrzebne daty

Dobry rekruter będzie w stanie zorientować się, ile masz lat, na podstawie dat w CV lub w jakikolwiek inny sposób, ale tylko w ten sposób możesz dać sobie szansę. – Dojrzali pracownicy mogą usunąć daty obok stanowisk, które zajmowali wiele lat temu, a także te dotyczące ukończenia szkoły – mówi Ford Myer, coach kariery menedżerskiej i autor książki Get The Job You Want, Even When No One's Hiring.

Dodaj grupy, stowarzyszenia branżowe i nagrody

Zamieść w CV informacje na temat organizacji i społeczności branżowych, do których należysz, a które są uznawane za wiodące. – CV powinno zawierać informacje na temat członkostwa w profesjonalnych stowarzyszeniach, odzwierciedlając zaangażowanie kandydata w funkcjonowanie organizacji, które wyznaczają kierunki w danej branży – radzi Myers.

Wyróżnij się

Niezależnie od tego, czy mówi tu o CV czy o sytuacji z prawdziwego życia, musisz komunikować swoją wartość każdemu, z kim rozmawiasz. Mów otwarcie o tym, co potrafisz robić lepiej od innych. Najlepszym sposobem jest też wywnioskowanie, przed jakimi wyzwaniami stoi Twój potencjalny pracodawca. Gdy już to wiesz, możesz bardziej skupić się na tym, jak pomóc mu w rozwiązaniu jego problemów. Eksperci zgadzają się co do tego, że kwestia wieku zupełnie traci na znaczeniu, jeżeli pracodawca jest przekonany, że przyniesiesz wartość jego firmie.

Zadbaj o obecność w mediach społecznościowych

Jeśli pracujesz w branży technologicznej, a nie można znaleźć się w serwisach społecznościowych, sam sobie szkodzisz. Coraz więcej firm korzysta z mediów społecznościowych w poszukiwaniu talentów. Specjalista IT lub deweloper, którego nie można znaleźć na LinkedInie, Google+, StackOverFlow lub CodeProject, sam wymachuje czerwoną flagą przed potencjalnymi pracodawcami. – Tym, którzy nie mają profilu na LinkedInie, w pierwszej kolejności mocno rekomendujemy założenie tam konta – radzi Ripaldi.


TOP 200