PayPal szykuje się do walki z Apple w segmencie odroczonych płatności

Pay Monthly BNPL to nowe rozwiązanie pozwalające na zakupy nawet wtedy, gdy nie mamy gotówki. BNPL to oczywiście skrót od buy now, pay later (kup teraz, zapłać później).

Kup teraz, zapłać później zyskuje na znaczeniu / Fot. Materiały własne

Kup teraz, zapłać później zyskuje na znaczeniu / Fot. Materiały własne

PayPal wprowadza aktualizację w swoim systemie i będzie pozwalał na transakcje "kup teraz, zapłać później". Gigant płatności uważa, że taka usługa jest bardzo potrzebna i wprowadza ją póki co dla klientów z USA. Ci będą mogli rozłożyć spłaty na nawet 24 miesiące.

Sprawdź: Hodl

Zobacz również:

  • Mastercard, PayPal i Visa wstrzymują swoją działalność w Rosji
  • Steve Jobs uhonorowany wysokim odznaczeniem
  • Apple naraża się na kłopoty w Europie - chodzi o Apple Pay

Pay Monthly BNPL dostępna jest dla zakupów o wartości od 199 do 10 000 dol., z oprocentowaniem od 0% do 29,99% w skali roku. Warunki zależą od ceny towaru, ale też okresu spłaty.

Rynek BNPL znalazł się w centrum uwagi po tym, gdy Apple ujawniło swoje plany wejścia w ten sektor z usługą Pay Later. Zapewni klientom możliwość podzielenia każdej płatności dokonanej przez Apple Pay na cztery raty. Biorąc pod uwagę, że mnóstwo biznesów obsługuje Apple Pay, firma wydaje się być gotowa na przejęcie sporej części rynku BNPL, do tej pory należącej głównie do organizacji specjalizujących się w takich właśnie płatnościach (np. Klarna).

Możliwości Apple'a są dość ograniczone, bo firma chce oferować BNPL tylko do zakupów o wartości maks. 1000 dol. W dodatku użytkownicy mają sześć tygodni na spłatę, podczas gdy PayPal chce dać nawet dwa lata oraz obsłuży o wiele droższe zakupy.

Zobacz: CPU Z

Sama usługa BNPL nie cieszy się jednak pozytywną opinią wśród ekspertów ds. finansów. Istnieją obawy, że takie rozwiązania przyczynią się tylko do tego, że ludzie będą się jeszcze bardziej zadłużać. Zwłaszcza dotyczy to młodych osób, które nie mają dużej wiedzy z zakresu finansów, natomiast chcą mieć dostęp do wielu rzeczy - i to jak najszybciej. BNPL zachęca do kupowania nawet wtedy, gdy w rzeczywistości nie stać nas na dany zakup.

PayPal oczywiście ma tutaj inne zdanie, przekonując że BNPL zapewnia elastyczność w obliczu inflacji i gwałtownego wzrostu kosztów mediów. Według firmy konsumenci szukają sposobów na to, aby "rozciągnąć swoje finanse" i móc realizować swoje plany zakupowe nawet teraz, gdy mamy drożyznę i inflację.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200