Od transakcji do promocji

Ludzie nie czytają ulotek, ale faktury już tak. Opracowanie sposobu przekazania spersonalizowanych treści umożliwi dotarcie z dopasowaną ofertą do wybranego klienta.

Od transakcji do promocji

Gdyby zebrać najważniejsze informacje ze wszystkich faktur, byłyby nimi: kwota należności, termin płatności, wystawca i numer rachunku bankowego oraz rodzaj usług. Właśnie te informacje powinny być umieszczane możliwie czytelnie, przy czym dwie pierwsze z nich warto wyróżnić. Takie zabiegi, chociaż wydają się oczywiste, nie zawsze są stosowane. Pierwszym krokiem dla podniesienia skuteczności dokumentów transakcyjnych jest wprowadzenie barw. Typowa faktura z kolorowymi elementami najczęściej jest drukowana na czarnobiałej maszynie, ale przy druku wykorzystuje się barwny poddruk, zawierający niektóre elementy, takie jak logo, grafikę czy informacje promocyjne. Jest to poważny postęp w stosunku do "czarnej" faktury, ale nadal poddruk pochodzi z osobnej produkcji, bardzo często dotyczy promocji, która się właśnie kończy. Jakość atramentowego wydruku na offsetowym materiale też może pozostawiać wiele do życzenia.

Ulotki razem z fakturą

Kolejnym krokiem jest wprowadzenie barwnego wydruku treści faktury. Należy przy tym pamiętać, że proste przeniesienie treści z poddruku na wydruk faktury na czterokolorowej maszynie nie odniesie pożądanych skutków. Aby osiągnąć oczekiwane efekty, należy za pomocą barw poprowadzić uwagę klienta do najważniejszych pozycji faktury. Można to osiągnąć za pomocą wyróżnienia kwoty oraz terminu płatności przez wybranie większej czcionki w czerwonym kolorze. Istotne dane można wyróżnić za pomocą kolorowych ramek, przy czym istotne informacje powinny być czerwone albo zielone, zależnie od zastosowanego podejścia i barw firmy. Należy przy tym unikać nadmiaru, wyróżnienie innym kolorem warto stosować do najważniejszych informacji. Kolorowa faktura jest znacznie skuteczniejsza, ale nadal jest to dokument transakcyjny, który nie zawiera zintegrowanych materiałów promocyjnych kierowanych do klienta.


TOP 200