Od transakcji do promocji

Chociaż jest to prosty sposób dostarczenia treści pozatransakcyjnej, wymaga wcześniejszego wydrukowania materiałów reklamowych oraz umożliwia co najwyżej grupowanie klientów pod kątem reklamy do nich kierowanej. Poddruk ma jednak wady - musi być aktualny, po wydrukowaniu nie można go zmienić, liczba grup jest ograniczona, ponadto na offsetowym poddruku nie można drukować z użyciem atramentu. Dodatkowo jakość druku atramentowego jest o wiele gorsza od laserowego. Najważniejszym minusem jest jednak brak personalizacji.

Reklama dla klienta

Ponieważ opracowanie reklamy musi być poprzedzone odpowiednimi analizami, do tego celu zazwyczaj buduje się model segmentacji i na jego podstawie wybiera się klientów. Oprogramowanie analizujące może zostać zasilone z systemów transakcyjnych, wybierając klientów pod kątem promocji. Ponieważ szczegóły ofert mogą zostać spersonalizowane, promocja może trafić z większą precyzją do odbiorcy przekazu. W przypadku sektora finansowego, takiego jak bank, oferta może opierać się na analizie zakupów dokonanych za pomocą kart płatniczych. Istotna może być nie tylko kwota, ale także miejsce zakupów. Połączenie tych informacji umożliwia wybranie promocji na tyle dobrze dopasowanej do potrzeb klienta, by ten się na nią skusił.

Informacje, które przetwarzane są na gotową reklamę, mogą pochodzić z własnych zasobów firmy, na przykład z systemu CRM albo transakcyjnego po odpowiednich przygotowaniach, ale mogą być także dostarczane przez partnerów. Przykładem mogą być oferty marketingowe kierowane przez partnerów banków do klientów usług o określonych cechach i preferencjach. Transpromo może także generować cross-selling. Na wyciągu z karty płatniczej mogą się pojawić barwne reklamy usług pasujących do stylu życia czy profilu zakupów danego odbiorcy. W takich dokumentach można umieścić kody kreskowe (jedno- i dwuwymiarowe) identyfikujące dany wydruk, a także mikrodruk, który zabezpiecza oryginał i jest trudny do skopiowania.

W odróżnieniu od poddruku, reklama taka jest w pełni spersonalizowana. Pod względem możliwości doboru docelowego odbiorcy, transpromo przegrywa jedynie z mailem.


TOP 200