Microsoft Teams zużyje o wiele mniej baterii - nawet o 50% większa energooszczędność

Do prowadzenia spotkań w Microsoft Teams potrzeba teraz nawet o 50% mniej energii. Ucieszy to na pewno użytkowników laptopów.

Od teraz Teamsy z mniejszym apetytem na baterie laptopów / Fot. Materiały producenta

Od teraz Teamsy z mniejszym apetytem na baterie laptopów / Fot. Materiały producenta

Microsoft Teams bardzo przyczyniał się do krótkiego czasu pracy na baterii laptopów. Jeśli ktoś nie korzystał z zasilania sieciowego i często odbierał połączenia, nie mógł liczyć na długi czas pracy.

Sprawdź: Koparki ASIC

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
  • Nowe drukarki MFP Sharp - tanie i wydajne drukowanie dla MŚP

Microsoft poinformował, że oprogramowanie do wideokonferencji będzie teraz wymagało do 50% mniej energii podczas "energochłonnych scenariuszy, takich jak spotkania wieloosobwe". Są to dane w porównaniu z aplikacją w wersj sprzed 18 miesięcy.

Microsoft Teams a czas pracy na baterii

Skąd tak duża optymalizacja? Robert Aichner z Microsoftu w poście na blogu firmowym napisał, że "jednym z wyzwań z usługą Teams jest potrzeba tworzenia sprawiedliwych doświadczeń w niezwykle zróżnicowanym ekosystemie urządzeń z systemem Windows". Firma dokonała wielu zmian, aby użytkownicy laptopów mogli zyskać dłuższy czas pracy. Poprawki dotyczą m.in. tego, aby Teamsy lepiej zarządzały zasobami takimi jak CPU i pamięć komputera.

Dużo zmian dotyczy też renderowania wideo, w tym wspomagania GPU. Dla przykładu, wprowadzono optymalizacje dla kamery, w tym ulepszenie konfiguracji, zmniejszenie złożoności kodu dla automatycznej ekspozycji, automatycznego balansu bieli, czy też aliasingu (wygładzanie krawędzi), co skutkuje mniejszym poborem energii.

Microsoft skonsolidował również renderowanie wideo, szczególnie w przypadku połączeń wieloosobowych, w których użytkownicy dołączają z bardzo różnymi strumieniami wideo, ze względu na różnice w sprzęcie. Początkowo oznaczało to, że dziewięcioosobowa rozmowa przy użyciu siatki wideo 3x3 wymagała dziewięciu różnych operacji renderowania. Microsoft połączył strumienie i tworzy z nich jeden film, znacznie zmniejszając zapotrzebowanie na energię dla każdego używanego urządzenia.

Zobacz: BPM

Wszystkie szczegóły znajdziemy na blogu Microsoftu. Wprowadzenie optymalizacji zajęło dużo czasu - firma stopniowo dodawała kolejne poprawki, starając się przy tym wprowadzać również nowe funkcje. Obecnie aplikacja Microsoft Teams powinna działać o wiele lepiej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200