Firmy nie zdają sobie sprawy z ryzyka w erze cyfrowej

Pracownicy z kolei często rozumieją ryzyko, ale i tak je podejmują. Raport firmy Iron Mountain nie pozostawia złudzeń.

Ryzyko w sieci? Znamy, ale ignorujemy / Fot. Buffik, Pixabay.com

Ryzyko w sieci? Znamy, ale ignorujemy / Fot. Buffik, Pixabay.com

Pracownicy w całej Europie są świadomi potencjalnych problemów, które mogą powstać w wyniku ryzykowanych zachowań w cyberprzestrzeni. Mimo to wielu z nich nadal chętnie podejmuje ryzyko - wynika z raportu Iron Mountain, specjalizującej się w zarządzaniu i przechowywaniu dokumentów.

Sprawdź: 7zip

Zobacz również:

  • Bezpieczeństwo w chmurze publicznej nadal priorytetowe

Iron Mountain przeprowadziła ankietę wśród 11 000 pracowników w 10 krajach regionu EMEA i stwierdziła, że jedna trzecia (32%) popełnila co najmniej jeden "krytyczny" błąd w pracy. Co więcej, 14% podjęło ryzyko, które ostatecznie sprawiło, że ich organizacja musiała ponieść koszty finansowe.

Z raportu wynika też, że trzy czwarte ankietowanych uważa, iż zarządzanie ryzykiem ma kluczowe znacznie dla ochrony poufnych danych firmowych, niemniej połowa (49%) jest zdania, że warto podejmować ryzyko w pracy.

Nawet jeśli pracownik padnie ofiarą oszustwa, a firma straci pieniądze, nastawienie personelu do podejmowania ryzyka nie zmienia się - przekonują autorzy raportu. Okazuje się, że jedna trzecia (34%) nadal używa tego samego hasła na wielu platformach, jedna czwarta (27%) wciąż zapomina zablokować komputer, gdy wstaje od biurka, a jedna piąta (18%) nadal przechowuje ważne hasło dostępu na kartce, która leży na biurku.

Zobacz: Mendix

Zagrożenia są dodatkowo zwiększone przez pracę hybrydową, a jedna trzecia pracowników (36%) przyznaje, że jest mniej świadoma kwestii bezpieczeństwa podczas pracy zdalnej.

Iron Mountain kwestionuje również skuteczność szkoleń uświadamiających w zakresie cyberbezpieczeństwa. Z badania wynika, że jedna trzecia (36%) pracowników nie odbyła nigdy takiego szkolenia, mimo że zdaniem dwóch trzecich menedżerów aż 50-100% pracowników bierze w nich udział.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200