Firmowy cień wykładowcy

Trzygodzinne warsztaty w ramach programu AMG.class prowadzi od trzech lat AMG.net. Wśród prowadzonych przez szkoleniowców tej firmy przedmiotów znajdują się Techniki integracji aplikacji, Aplikacje webowe dla urządzeń mobilnych, System rezerwacji lotów, AJAX w aplikacjach webowych czy Nowoczesne trendy w inżynierii oprogramowania. Warsztaty takie organizowane są na Politechnice Łódzkiej i Uniwersytecie Łódzkim. Firma AMG.net zachęca studentów do uczestnictwa we wszystkich warsztatach w danym roku akademickim, rozlosowując wśród sumiennych studentów atrakcyjny telefon komórkowy.

Dla AMG.net warsztaty stały się poligonem doświadczalnym, umożliwiającym późniejsze współtworzenie na wspomnianych uczelniach niektórych przedmiotów. AMG.net dostarcza materiały dydaktyczne, a dodatkowo - na Politechnice Łódzkiej - połowa wykładów prowadzona jest przez pracowników AMG.net. "Korzyści z prowadzenia takiej współpracy są oczywiście obopólne. Studenci dostają dodatkową wiedzę, której wcześniej na uczelni nie doświadczali, mogąc ją następnie wykorzystać w większości firm IT na polskim rynku. Firma AMG.net natomiast, oprócz zaistnienia w świadomości studentów jako wartościowy pracodawca, może uprościć swój program praktyk, eliminując z niego cały miesiąc szkoleń dla kandydatów. Student kończący przedmiot pod patronatem AMG.net posiada już niezbędną wiedzę do rozpoczęcia pracy w bieżących projektach" - mówią przedstawiciele firmy.

Przedstawione przykłady współpracy firm komercyjnych z uczelniami nie wyczerpują całości zagadnienia. Aktywnie z polskimi uczelniami współpracują także m.in. Intel, Motorola, SAS Institute, Oracle, SAP, Comarch, Siemens, Teta, czy Sabre. Studenci, którzy są zainteresowani tego rodzaju przedmiotami, powinni przyjrzeć się bacznie ofercie zajęć. Uczestnictwo we współorganizowanych przez firmy zajęciach może być pierwszym krokiem do zdobycia interesującej praktyki czy wejścia na ścieżkę rekrutacyjną.

Jeszcze bliżej studenta

Ponad 50 polskich uczelni współpracuje z Microsoftem w ramach programu wspierania kół naukowych. Wymogiem jest, aby jego członkowie spotykali się minimum dwa razy w miesiącu. Członkom koła przyznawane są punkty za przygotowanie prezentacji, dzięki której pozostali uczestnicy mogą poszerzyć wiedzę i uczyć się od siebie nawzajem. Na czele koła stoi partner Microsoftu, który z kolei podlega pracującym już w strukturze firmy konsultantom. Koła wspierane są na szereg sposobów. Zainteresowani studenci otrzymują od Microsoftu bezpłatnie książki, merytorycznie związane z działalnością koła czy możliwość zaproszenia na jego spotkanie pracownika Microsoftu. Najlepsi mają szansę pojechać na konferencje Microsoftu (w tym roku sześciu Polaków pojechało na konferencję w Barcelonie). Dla członków kół dwa razy do roku organizowane są specjalne konferencje. Każde koło bierze też udział w organizacji na swojej uczelni konferencji IT Academic Day.


TOP 200