EuroPrix MultiMediaArt 1999

Z fińskiego serwisu filmowego, nagrodzonego w tej kategorii, też nie poznamy wszystkich szczegółów filmów ani nie dowiemy się o repertuarze kin, oprócz dwóch, dla których powstały te strony WWW . Serwis pełni skutecznie rolę informatora o wyświetlanych filmach (obecnie promuje najnowszy film o wyczynach agenta 007) i jednocześnie za jego pośrednictwem można kupić lub zarezerwować bilety.

Głównym klientem Kinopalatsi.fi jest młodzież, która decyduje się pójść do kina na podstawie wyczerpujących recenzji, zdjęć i fragmentów filmów. Internetowi kinomani, wykupiwszy karnet lub regularnie odwiedzający oba kina, mogą liczyć na specjalne karty lojalności, umożliwiające uzyskiwanie różnych korzyści. Na stronach znajdują się też plany kin wraz z opisem ich wyposażenia technicznego, ważnego dla entuzjastów Dolby Stereo.

W grupach dyskusyjnych i pogawędkach sieciowych można dyskutować o estetycznych i ekonomicznych aspektach przemysłu filmowego. W serwisie są umieszczane również informacje z planów filmowych, zapowiedzi premier i wywiady z aktorami.

Zdaniem jury, Kinopalatsi.fi doskonale łączy serwis kulturalny i biznes elektroniczny w jego lokalnym wymiarze.

Pierwsze kroki w multimediach

Ta kategoria obejmuje produkty przeznaczone dla użytkowników, którzy mają niewielki kontakt z komputerem i multimediami, ale chcieliby zacząć z nich korzystać. Zwraca się tutaj uwagę na produkty przybliżające dzieciom nowe technologie, ale także na potrzeby osób starszych i rzadko używających multimediów. Mile widziane byłyby np. gry opracowane z myślą o środowiskach wielokulturowych lub adresowane specjalnie dla dziewcząt, gry symulacyjne oraz dla wszystkich grup wiekowych - łączące edukację z rozrywką (online i offline).

Tytuł: Forestia Junior

Wydawca: LaserMedia, Paryż

Typ: CD-ROM

Szczegółowe informacje: [email protected]

Dziecko w Forestia Junior poznaje życie lasu i jego mieszkańców na trzech poziomach: pod ziemią, w gęstwinie leśnych zarośli i na drzewach. W czasie swojej wędrówki spotyka wiele animowanych zwierząt, które zapraszają je do edukacyjnych gier, ukierunkowanych na wiedzę o przyrodzie i jej poszanowanie. Jeśli dziecko uważnie zapoznaje się z treścią CD-ROM-u, może rozwiązać zagadki.

Werdykt jury podkreśla, że Forestia Junior bezboleśnie pozwala dziecku zdobyć podstawowe informacje o środowisku i poprawić koordynację wzrokowo-ruchową. Samodzielność jest pobudzana możliwością własnego komponowania obrazków i ich drukowania. Członkowie jury mają nadzieję, że produkt zostanie opracowany w innych językach i kodach kulturowych, nie tracąc swoich walorów edukacyjnych i zabawowych.

Kategoria specjalna - konkurs dla studentów

Młodzi europejscy twórcy i producenci multimediów mogą uczestniczyć w konkursie o Nagrodę Studencką. Jest ona przyznawana najlepszemu wyrobowi o specyficznym zastosowaniu użytkowym. Mogą w nim uczestniczyć stworzone przez studentów produkty multimedialne, które zostały wybrane i zgłoszone do konkursu przez ich uczelnię, szkołę lub inną placówkę edukacyjną.

Tytuł: Learning the mouse with Burnie Rocket

Wydawca: University of Sunderland, Sunderland, Wielka Brytania

Typ: CD-ROM

Szczegółowe informacje:http://orac.sunderland.ac.uk/~as0gsi/emd.htm/

Typowy angielski humor w wersji dla dzieci w wieku 3-4 lat. Rakieta o imieniu Burnie uczy dzieci posługiwania się myszą. Gra, wzorowana na klasycznych dziecięcych kolorowankach, polega na odnalezieniu zgubionych przez Burniego cyfr. Wykorzystując metodę z układanek, program uczy jak klikać myszą, pobudza wyobraźnię dzieci, zaznajamia je z krzywymi i cyframi, wyrabia koordynację manualno-wzrokową.

Prostota interfejsu i dopracowanie szczegółów ułatwią przekonanie producentów komputerów, by ta gra była dołączana do nowych ich modeli. A przecież nie tylko dzieci mają problemy z posługiwaniem się myszą.


TOP 200