EDA - mobilny asystent

Od logistyki po szpitale

Różnorodność zastosowań terminali EDA powoduje, że są one dostępne w wielu konfiguracjach i cenach. Najprostsze modele to wydatek rzędu kilkuset dolarów, na bardziej zaawansowane urządzenia trzeba wydać już kilka tysięcy dolarów. W przypadku dużej hali produkcyjnej, firmy logistycznej czy kurierskiej może to oznaczać poważną inwestycję, która powinna być ujęta w planach budżetowych.

Najbardziej rozpowszechnione są terminale POS (Point of Service), oferujące standardowy zestaw funkcji (czytnik kart inteligentnych, magnetycznych, kodów paskowych, drukarka termiczna, moduły radiowe Wi-Fi/UMTS/3,5G). Urządzenia doskonale sprawdzają się w firmach spedycyjnych, kurierskich, transportowych. Dzięki łączności z internetem i siecią firmową możliwe jest bieżące aktualizowanie asortymentu, paczek, listów, znaczne skrócenie czasu poszukiwania przesyłki czy oczekiwania na potwierdzenie odbioru towaru przez klienta końcowego.

EDA - mobilny asystent

Używanie mobilnych terminali w przemyśle znacząco poprawia komfort obsługi klienta, zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy (minimalizacja najczęstszych błędów, czyli sprzedaży czegoś, czego aktualnie nie ma na stanie), jak i końcowego odbiorcy (małe ryzyko otrzymania niewłaściwej przesyłki).

Inną, często wykorzystywaną funkcją wbudowaną w urządzenia EDA jest stałe monitorowanie przewożonych produktów za pośrednictwem odbiornika GPS z kanałem zwrotnym, w postaci połączeń z siecią komórkową 3G. Nadzór nad lokalizacją ważnej przesyłki jest istotny w wielu branżach (spedycja, logistyka), a w niektórych wręcz kluczowy (służba zdrowia: szpitale, zamówione materiały do zabiegów). Specjaliści podkreślają, że na przestrzeni ostatnich lat łączenie urządzeń mobilnych (smartfony, EDA) z modułami GPS stało się niemal standardem. Według szacunków, w 2014 r. sprzedaż takich uniwersalnych terminali (3G/LTE z GPS) przekroczy 770 mln sztuk.

Wśród najważniejszych zalet cyfrowych asystentów klasy korporacyjnej eksperci wymieniają przede wszystkim dokładność i bieżącą aktualizację produktów firmowych. Dzięki temu oszczędza się czas potrzebny na inwentaryzację, redukuje koszty osobowe i lepiej przewiduje zapotrzebowanie na konkretne towary (narzędzia analityczne są dostarczane razem z EDA lub dokupowane, jako osobne aplikacje).

Używanie mobilnych terminali w przemyśle znacząco poprawia komfort obsługi klienta, zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy (minimalizacja najczęstszych błędów, czyli sprzedaży czegoś, czego aktualnie nie ma na stanie), jak i końcowego odbiorcy (małe ryzyko otrzymania niewłaściwej przesyłki).


TOP 200