Czy Discord to dobre narzędzie dla firm?

Choć aplikacja jest znana głównie wśród streamerów i graczy, cieszy się popularnością również w firmach. Czy Discord to dobry wybór?

Strona aplikacji Discord / Fot. Discord.com

Strona aplikacji Discord / Fot. Discord.com

Discord to platforma przede wszystkim do grupowego czatowania, stworzona pierwotnie z myślą o graczach. Obecnie jednak jest wykorzystywana przez różnych użytkowników, w tym firmy.

Discord jest podzielona na serwery, z których każdy ma swoich członków, tematy, zasady i kanały. Pozwala również na prowadzenie rozmów głosowych i wideo, a także transmitowanie na żywo gier i innych programów.

Zobacz również:

  • Praca zdalna stworzyła problem z zaufaniem do personelu
  • Photoscape przyda się, gdy trzeba edytować zdjęcie
  • Microsoft Teams – wszystko, co musisz wiedzieć

Sprawdź: Open Office

Od momentu premiery w 2015 r. aplikacja znacznie się rozwinęła. Obecnie korzystają z niej, poza graczami, społeczności z całego internetu - od pisarzy, przez artystów, po polityków. Popularność platformy wzrosła w czasie pandemii, ponieważ więcej osób przeszło na pracę zdalną i utrzymywało kontakty głównie online. Discord podaje, że ma już ponad 140 mln użytkowników.

Aplikacja jest dostępna na popularne platformy, w tym w Windows i Mac, a także smartfony na iOS i Androidzie.

Discord - czy warto spróbować?

Każda społeczność na Discordzie jest nazywana "serwerem", a jeśli już wcześniej korzystaliśmy ze Slacka, po instalacji Discorda zdamy sobie sprawę, że to bardzo podobna aplikacja, choć ma nieco luźniejszą formę.

Serwery są wypełnione kanałami tekstowymi, gdzie możemy pisać i wdawać się w dyskusje z użytkownikami. Są też kanały głosowe, a także możemy udostępniać filmy, obrazy, łącza, muzykę i inne formaty plików.

Jeśli firma stworzy tutaj swój serwer, może następnie stworzyć konkretne kanały tematyczne, np. dla poszczególnych działów. Nie ma też problemu z utworzeniem odrębnych zasad dla kanałów. Uruchomienie własnego serwera jest darmowe.

Discord pozwala również na wymianę wiadomości bezpośrednich, jak również rozmowy głosowe i wideo między użytkownikami. Do tego łatwo łączy się z innymi aplikacjami, takimi jak YouTube czy Spotify.

Sprawdź: Pożar w serwerowni

Dodatkowo przewidziana jest opcja Nitro, czyli możliwość wykupienia usługi o lepszych możliwościach. Zyskujemy wtedy większą wydajność serwera, wyższy limit przesyłania plików i transmisje na żywo w lepszej jakości. Koszt miesięczny to 9,99 dol., a roczny - 99,99 dol.

Pod względem dostępnych funkcji Discord ma dużo do zaoferowania, co sprawia, że jest ciekawą alternatywą dla Slacka i podobnych narzędzi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby firmy mogły z niego korzystać.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200