Człowiek-smartfon: nowe metody weryfikacji użytkownika

Na rynku amerykańskim pojawiła się niedawno nowa usługa o nazwie Shyp, która całkowicie zmieniła sposób dostarczania przesyłek. Zamiast wysyłania paczek w konkretne miejsce, wysyła się je konkretnej osobie, niezależnie od jej aktualnego miejsca pobytu.

To nowość, bo większość firm kurierskich zwraca uwagę jedynie na adres odbiorcy – jeżeli zgadza się miasto, kod pocztowy, ulica i numer domu, wszystko jest ich zdaniem w porządku.

Na wzór innych usług na żądanie, Shyp usprawnia szarą codzienność za pomocą aplikacji. Podczas rejestracji każdy użytkownik tworzy unikalną nazwę użytkownika. Za każdym razem, gdy jest wysyłana paczka, jest ona adresowana na nazwę użytkownika bez konieczności podawania konkretnego adresu budynku.

Po wysyłce, paczkę można śledzić za pośrednictwem aplikacji. Jeżeli użytkownik wie, że w planowanym terminie doręczenia przesyłki będzie znajdował się w innym miejscu, może dokonać zmiany adresu docelowego już po nadaniu paczki. Przesyłka zostanie wówczas dostarczona tam, gdzie przebywa użytkownik, a pod wskazany adres.

Aplikacja Shyp jest doskonałym narzędziem również dzięki funkcji Uberfication. Gdy chcemy nadać jakiś przedmiot, wystarczy teraz zrobić mu zdjęcie, a w ciągu 20 minut pojawi się ktoś, by go odebrać. Firma Shyp wykona za nadawcę całą resztę: profesjonalnie zapakuje przesyłkę w swoim magazynie i wyszuka najbardziej opłacalne oferty firm kurierskich. Cała usługa opiera się na założeniu, że użytkownik jest nierozerwalnie związany ze swoim telefonem – telefon jest de facto użytkownikiem.

Obecny zasięg aplikacji Shyp ogranicza się jednak wyłącznie do mieszkańców takich miast jak San Francisco, Nowy Jork, Los Angeles, Miami i Chicago.

Media społecznościowe bez logowania

Kolejnym przykładem opisywanego trendu jest nowa aplikacja od Instagrama o nazwie Boomerang, która zapętla krótkie filmy wideo.

Nowa usługa pozwala na nagrywanie jednosekundowych obrazów wideo, które następnie są przyspieszane i zapętlane w niemal niezauważony sposób. Film jest odtwarzany przez jedną sekundę, cofany i odtwarzany ponownie, bez ustanku. Po zapisaniu można go opublikować na Instagramie, Facebooku, Twitterze lub w innym wybranym serwisie społecznościowym.

Niewymagająca logowania aplikacja Boomerang opiera się na założeniu, zgodnie z którym użytkownik jest już zalogowany w serwisie społecznościowym, w którym zamierza opublikować wideo.

Innymi słowy, aplikacja definiuje użytkownika jako osobę, która ma dostęp do telefonu.

Jazda samochodem bez kluczyków

Jeżeli chcemy wynająć samochód, musimy udać się do odpowiedniego biura, poczekać chwilę w kolejce, przedłożyć swoją kartę kredytową i prawo jazdy, które ma zweryfikować naszą tożsamość za pomocą zdjęcia, podpisu i danych osobowych. To zwykle wystarczy pracownikowi biura do tego, by przekazać nam przedmiot o wartości, powiedzmy, 30 tysięcy dolarów.


TOP 200