Brave będzie blokować okienka z powiadomieniami o plikach cookie
-
- 03.10.2022, godz. 10:56
Przeglądarka Brave chce rozwiązać jeden z najbardziej frustrujących problemów, jakie dotyczą dziś przeglądania internetu.

Zgoda na cookie? Dajcie spokój / Fot. Brave
Brave Browser to przeglądarka internetowa, która stale zyskuje na popularności. Obecnie jej twórcy zapowiedzieli, że aplikacja zacznie blokować wyskakujące okienka z powiadomieniami o zgodzie na pliki cookie. Te, jak przekonują, negatywnie wpływają na jakość przeglądania internetu dla zdecydowanej większości użytkowników.
Na blogu Brave zespół Privacy Team zamieścił wpis, w którym określił okienka z pozwoleniem na pliki cookie jako "niesławną, niemal stałą irytację". Powołał się przy tym na badanie naukowe, z którego wynika, ze wiele wyskakujących okienek przeglądarki, które dotyczą plików cookie, tak naprawdę nie ma znaczenia. Często bowiem okazuje się, że nawet jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na cookie, to i tak jego aktywność jest śledzona w internecie. Wybór nic nie daje.
Zobacz również:
- Brave: kolejna znana wyszukiwarka, do której wkroczył bot AI
- Firefox zapewni o wiele lepszą prywatność
- Tryb incognito, czyli nowomowa w świecie big techów
Brave: Jedna zgoda na wszystko
Zespół Privacy Team tłumaczy, że od wersji Brave Nightly użytkownicy będą musieli tylko raz kliknąć "tak" w oknie dialogowym podczas uruchamiania przeglądarki. Będzie to zgoda na blokowanie wszystkich wyskakujących okienek na pliki cookie - Brave będzie używał odpowiedniego i już przetestowanego zestawu reguł i filtrów, które pod względem działania są zbliżone do rozszerzeń blokujących reklamy w przeglądarkach.
Sprawdź: PDF Joiner
Brave aktywnie działa na polu prywatności online. W komunikacie informuje, że narzędzia do ochrony prywatności, takie jak zapewnia przeglądarka, mogą działać w imieniu użytkowników i chronić przed "nadużyciami i niedogodnościami internetu".
Zobacz: Crystal Launcher
Jednocześnie Brave podkreśla, że Google ma własną propozycję na prywatność w sieci, która może utrudnić blokowanie bannerów cookie. Firma chce być zatem o krok przed trackerami i firmami, dla których śledzenie aktywności online jest po prostu wpisane w model biznesowy. Autorzy przeglądarki dodają, że m.in. wspierają crowd-sourcingową listę filtrów EasyList, a także pomagają w realizowaniu badań dot. ochrony prywatności oraz współpracują z aktywistami prywatności.