Bardzo polubiliśmy zakupy wirtualne, w social mediach lub nawet w metaversie

Świat sprzedaży bezpośredniej - twarzą w twarz - odchodzi w przeszłość. Nowy raport pokazuje, że kupujący coraz częściej preferują interakcje cyfrowe.

Jeśli zakupy, to w sposób cyfrowy / Fot. James Yarema, Unsplash.com

Jeśli zakupy, to w sposób cyfrowy / Fot. James Yarema, Unsplash.com

Według nowego raportu Showpad sprzedaż osobista spada. Aż 86% kupujących woli kupować nowe przedmioty w systemie wirtualnym, bez spotykania się twarzą w twarz z handlowcem.

W najbliższej przyszłości ten trend ma szybko rosnąć. Raport zapewnia, że 92% nabywców z pokolenia Z i millenialsów preferuje sprzedaż wirtualną.

Zobacz również:

  • Intel sprzedaje swoje kolejne udziały w spółce IMS
  • Krótka lista najbardziej niedocenianych technologii w IT
  • Amazon do pracowników: roboty was nie zastąpią

Sprawdź: DevOps

Showpad, platforma wspierania sprzedaży, przeprowadziła ankietę wśród kupujących z 521 amerykańskich organizacji o przychodach do 1 miliarda dol., aby uzyskać wgląd w preferencje sprzedaży i nowe trendy. Badanie wykazało, że ośmiu na dziesięciu kupujących już korzysta lub jest otwartych na korzystanie z nowych technologii. Ponadto dowiedzieliśmy się, że 59% respondentów dokonało zakupu po demonstracji w metawersie lub przy użyciu rozszerzonej rzeczywistości.

Sprzedaż przenosi się do świata cyfrowego

Autorzy raportu przekonują, że marketerzy i sprzedawcy B2B powinni dostosować się do trendów i włączyć do swoich ofert taktykę sprzedaży w rozszerzonej rzeczywistości, zapewniając lepsze interakcje z kupującymi i ostatecznie zwiększając współczynniki konwersji.

W lutym 2022 r. Gartner przewidywał, że do 2026 r. 25% ludzi będzie spędzać w metawersie co najmniej godzinę dziennie. Teraz wydaje się, że przejście na nowe modele biznesowe wydaje się być katalizowane szybciej niż oczekiwano.

Zobacz: Autoclicker

Raport McKinsey "Marketing in the metaverse" (z ang. marketing w metaversie) wyjaśnia, że metaverse wykroczył poza platformy gier takie jak Roblox, Fortnite czy Decentraland i jest obecnie intensywnie wykorzystywany przez firmy w strategiach marketingowych i sprzedażowych. Dodajmy, że dla McKinsey metaverse to "ewolucja dzisiejszego internetu; coś, w co jesteśmy zanurzeni, a nie coś, na co tylko patrzymy". Gartner zaś definiuje metaverse jako "zbiorową wirtualną wspólną przestrzeń, w której zbiegają się wirtualnie wzmocniona rzeczywistość fizyczna i cyfrowa".

Showpad w swoim raporcie udowadnia, że wiele firm i marek zaczyna już wkraczać do metaverse poprzez cyfrowe kolekcje, programy lojalnościowe i oferty produktów cyfrowych, tworząc cyfrowe sklepy internetowe.

Większość firm działających w sektorze B2B twierdzi też, że nie ma już potrzeby tradycyjnego spotykania się twarzą w twarz z przedstawicielem handlowym. Dużo zmieniło się przez pandemię i lockdowny, jak i narzędzia do rozmów wideo.

Również media społecznościowe są głównym motorem sprzedaży B2B. Aż 70% ankietowanych stwierdziło, że kupiło produkt dla swojej firmy po obejrzeniu go w mediach społecznościowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200