7 najgorszych zawodów informatycznych

6. Pracownik help desk

Wymagania: Cierpliwość, szeroka wiedza informatyczna i... jeszcze raz cierpliwość. Chęć do pracy w systemie trójzmianowym jest dodatkowym atutem.

Zadanie: Oto stanowisko znienawidzone przez wszystkich. Nikt nie lubi pracować w dziale wsparcia, nikt nie lubi też się z nim kontaktować. A jednocześnie wszyscy mieli z nim do czynienia. Niemniej jednak ktoś musi pracować w help desku.

Obowiązki pracowników odpowiedzialnych za wsparcie są bardzo szerokie - od pomocy telefonicznej, przez konfigurowanie aplikacji, po administrowanie sieciami i zarządzanie komputerami. Jednak w opinii większości specjalistów ds. IT prawdziwym przekleństwem jest... konieczność bezpośredniego kontaktu z użytkownikami systemów informatycznych. Tym bardziej, że wiele firm potrzebuje obsługi informatycznej przez całą dobę. "Wiele osób musi pracować w nocy, co oznacza wykluczenie poza życie społeczne" - mówi Lawrence Imeish, konsultant w Dimension Data. "Jak tylko trafią na zmianę dzienną, muszą pomagać rzeszom niedoświadczonych użytkowników IT" - dodaje.

Praca na takim stanowisku często wiąże się również z wieloma nieprzyjemnościami, takimi jak bezpłatne nadgodziny, czy uciążliwe warunki pracy. "Nawet w firmach, które zatrudniają wyłącznie pracowników umysłowych zdarzają się nieprzyjemne sytuacje" - mówi jedna z osób zatrudnionych w dużym urzędzie. "Wszyscy starają się być mili, ciężko jednak uczyć urzędniczki podstaw obsługi komputera, podczas gdy nie milknie telefon, a w kalendarzu brakuje wolnych rubryk" - dodaje.


TOP 200