6 powodów ograniczających innowacyjność Microsoftu
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 01.09.2009, godz. 01:01
4. Wszystko po swojemu
Microsoft dość niechętnie angażuje się w realizacje pomysłów innych firm. Unika również przejmowania technologii innych, choć chętnie się na nich wzoruje. W dzisiejszych czasach to dość trudna strategia. Microsoft mógłby wziąć przykład z innych gigantów IT - jak choćby Oracle i posiłkować się kupnem innych firm z ciekawymi rozwiązaniami. Jednak kierownictwo koncernu zdaje się podchodzić do takich transakcji z dużym dystansem.
Przeczytaj także:
Open Office pozazdrościł Office 2007
Interfejs pakietu OpenOffice niebawem się zmieni. Już dziś możemy pokazać, jak będzie wyglądał najpoważniejszy konkurent pakietu Microsoft Office
Google jak Microsoft, a Microsoft jak Google
Producent najpopularniejszego systemu operacyjnego usilnie chce zaistnieć na rynku wyszukiwarek , a operator najpopularniejszej wyszukiwarki zamierza wejść na rynek systemów operacyjnych. Co z tego wyniknie?
Trzeba jednak obiektywnie stwierdzić, że w praktyce tylko nielicznym korporacjom udaje się długofalowa współpraca z mniejszymi firmami, a tym bardziej z konkurentami. Zaś Microsoft dzięki swojej pozycji w dużej mierze dyktuje warunki na rynku sprzętowym. Od lat kolejne generacje procesorów są tworzone m.in. pod kątem wymagań sprzętowych systemu operacyjnego i oprogramowania biurowego koncernu z Redmond. Biznesowo taka koncepcja się sprawdza, choć innowacjom nie sprzyja.