Microsoft - 5 największych słabości
- Antoni Steliński,
- 07.10.2011, godz. 08:30
Nie od dziś wiadomo, że w pewnych sektorach rynku Microsoft radzi sobie gorzej, niż w innych - do tych najtrudniejszych dla koncernu z Redmond należą wyszukiwanie, przeglądarki internetowe, urządzenia mobilne oraz serwery webowe. W poniższym tekście omawiamy te problemy i prezentujemy komentarze Microsoftu.
1. Wyszukiwanie
To akurat żadna tajemnica - microsoftowemu Bingowi daleko jeszcze do popularności Google. Co więcej - z raportów finansowych Microsoftu wynika, że dział Online Services Division (odpowiedzialny m.in. za wyszukiwarkę) jest jedynym, który konsekwetnie przynosi koncernowi straty (w ostatnim roku - 2,6 mld USD). Problem ten musi być dla Microsoftu o tyle bolesny, że Bing jest regularnie nagradzony i chwalony przez testerów - to dobry produkt, tyle, że mało popularny.
Zobacz również:
- KE zamierza oskarżyć kolejny raz Microsoft o złamanie ustawy antymonopolowej
- Bing wkroczy do kolejnych przeglądarek
Zobacz: Historia wyszukiwarek internetowych
Odpowiedź Microsoftu: Rozwijanie wyszukiwarki Bing to dla nas projekt długoterminowy. Skupiamy się na oferowaniu użytkownikom znakomitego, wygodnego w obsłudze produktu i stabilnym wzroście udziału w rynku. Najnowsze dane firmy comScore pokazują, że w czerwcu Bing miał 14,4% udziału w rynku wyszukiwarek.
2. Przeglądarki
Przed laty Microsoft kontrolował 90% rynku przeglądarek internetowych - dziś IE konsekwentnie traci użytkowników (ostatnio jej udział w rynku spadł do niespełna 53%). Koncernowi wcale nie pomaga fakt, że nowe wersje Internet Explorera są już całkiem przyzwoitymi przeglądarkami. Być może po części problem ten wynika z faktu, że IE9 dostępny jest tylko dla nowszych wersji Windows - Microsoft tłumaczy, że przygotowanie przeglądarki zgodnej z wszystkim wersjami Okien oznaczałoby obniżenie jej jakości (koncern sugeruje tym samym, że produkty konkurencji nie są najwyższych lotów).
Warto podkreślić, że Internet Explorer nie przynosi Microsoftowi dochodów - ale przeglądarka jest wykorzystywana m.in. do reklamowania produktów i usług koncernu.
Polecamy: Jak przeglądarki będą wyglądały za 5 lat?
Odpowiedź koncernu: Microsoft nie chciał odpowiadać na pytania związane z przeglądarką Internet Explorer - zamiast odpowiedzi przesłano odnośnik do wpisu blogowego Rogera Capriotti (jednego z menedżerów koncernu). Wynika z niego, że IE9 szybko zdobywa popularność wśród użytkowników Windows 7 oraz klientów biznesowych.