Copyright

Wszelkie prawa zastrzeżone, IDG Poland S.A. ul.Twarda 18, 00-105 Warszawa, Polska.
Kopiowanie, reprodukcja, retransmisja lub redystrybucja jakichkolwiek materiałów zamieszczonych w serwisie Computerworld Online w całości lub w części, w jakimkolwiek medium lub w jakiejkolwiek formie bez oficjalnej zgody wydawnictwa jest stanowczo zabronione.

Zgoda na wykorzystanie materiałów Computerworld udzielana jest w formie pisemnej na konkretne, jednorazowe potrzeby. W celu legalnego wykorzystania materiałów opublikowanych w serwisie Computerworld Online prosimy o przesyłanie pytań pod adres [email protected].

IDG Poland S.A. zastrzega sobie prawo do zmiany materiałów w dowolnym momencie. IDG Poland S.A. nie odpowiada za reklamy oraz materiały firm trzecich pojawiające się w serwisie Computerworld Online.

Loga "Computerworld", "IDG Poland S.A." oraz inne loga, znaki towarowe, nazwy handlowe, czy nazwy produktów są zarejestrowanymi znakami towarowymi IDG Poland S.A. Wszystkie znaki towarowe pojawiające się w serwisie Computerworld Online należą do odpowiednich właścicieli.

Optymalizacja zarządzania IT w czasach pandemii

Trwająca pandemia koronawirusa wymusiła zmiany w podejściu do zarządzania IT. Wszystko wskazuje na to, że obecna sytuacja jeszcze trochę potrwa, firmy przez dłuższy czas będą pracować zdalnie, a wypracowane rozwiązania na stałe zagoszczą w nowo nakreślonym modelu biznesowym wielu organizacji. Kiedy w ostatnich latach umysły szefów IT skupione były na chmurze, internecie rzeczy, cyfrowej transformacji i Przemyśle 4.0, wydarzyło się coś, na co mało kto był przygotowany – pandemia COVID-19 i konieczność natychmiastowego dostosowania się do nowych reguł gry. Obecny kryzys istotnie dotknął wiele branż gospodarki. Nawet gałęzie nieobjęte bezpośrednio ograniczeniami i nakazami muszą mierzyć się dzisiaj z nową rzeczywistością – zaburzonym łańcuchem dostaw, zmienionymi zachowaniami konsumenckimi, a nawet koniecznością zadbania o zdrowie pracowników jak nigdy wcześniej. W tle pandemii COVID-19 rozgrywa się bitwa o zachowanie ciągłości działania wielu firm w Polsce i na świecie. Kryzys obnażył mocne i słabe strony działów IT, którym z dnia na dzień przyszło zmierzyć się z niespodziewanym wyzwaniem – pracą zdalną i koniecznością optymalizacji zarządzania. Nic dziwnego, że aż 85% respondentów uznało możliwość dostępu do zasobów firmy z dowolnego miejsca jako kluczowy lub bardzo ważny element strategii, która zapewni im odporność na kryzys i zachowanie ciągłości biznesowej na najbliższy rok. W jaki zatem sposób przedsiębiorstwa budują swoją odporność na kryzys? Czy korzystanie z outsourcingu i chmury rośnie wraz z optymalizacją budżetów i szukaniem większej elastyczności? Czy już dzisiaj weryfikowane są plany na przyszłość? Badanie „Optymalizacja zarządzania IT w czasach pandemii”, przeprowadzone przez „Computerwold” na zlecenie ATM, właściciela marki Atman i lidera rynku centrów danych w regionie, ma dać odpowiedź, w jaki sposób obecny kryzys zmienił podejście firm do outsourcingu i chmury. Czy w dobie pandemii, przy zwiększonej pracy zdalnej, przedsiębiorstwa i instytucje publiczne są bardziej skłonne do korzystania z zewnętrznych usług? Odpowiedzi na te pytania znalazły się w raporcie z badania.
Optymalizacja zarządzania IT w czasach pandemii Trwająca pandemia koronawirusa wymusiła zmiany w podejściu do zarządzania IT. Wszystko wskazuje na to, że obecna sytuacja jeszcze trochę potrwa, firmy przez dłuższy czas będą pracować zdalnie, a wypracowane rozwiązania na stałe zagoszczą w nowo nakreślonym modelu biznesowym wielu organizacji. Kiedy w ostatnich latach umysły szefów IT skupione były na chmurze, internecie rzeczy, cyfrowej transformacji i Przemyśle 4.0, wydarzyło się coś, na co mało kto był przygotowany – pandemia COVID-19 i konieczność natychmiastowego dostosowania się do nowych reguł gry. Obecny kryzys istotnie dotknął wiele branż gospodarki. Nawet gałęzie nieobjęte bezpośrednio ograniczeniami i nakazami muszą mierzyć się dzisiaj z nową rzeczywistością – zaburzonym łańcuchem dostaw, zmienionymi zachowaniami konsumenckimi, a nawet koniecznością zadbania o zdrowie pracowników jak nigdy wcześniej. W tle pandemii COVID-19 rozgrywa się bitwa o zachowanie ciągłości działania wielu firm w Polsce i na świecie. Kryzys obnażył mocne i słabe strony działów IT, którym z dnia na dzień przyszło zmierzyć się z niespodziewanym wyzwaniem – pracą zdalną i koniecznością optymalizacji zarządzania. Nic dziwnego, że aż 85% respondentów uznało możliwość dostępu do zasobów firmy z dowolnego miejsca jako kluczowy lub bardzo ważny element strategii, która zapewni im odporność na kryzys i zachowanie ciągłości biznesowej na najbliższy rok. W jaki zatem sposób przedsiębiorstwa budują swoją odporność na kryzys? Czy korzystanie z outsourcingu i chmury rośnie wraz z optymalizacją budżetów i szukaniem większej elastyczności? Czy już dzisiaj weryfikowane są plany na przyszłość? Badanie „Optymalizacja zarządzania IT w czasach pandemii”, przeprowadzone przez „Computerwold” na zlecenie ATM, właściciela marki Atman i lidera rynku centrów danych w regionie, ma dać odpowiedź, w jaki sposób obecny kryzys zmienił podejście firm do outsourcingu i chmury. Czy w dobie pandemii, przy zwiększonej pracy zdalnej, przedsiębiorstwa i instytucje publiczne są bardziej skłonne do korzystania z zewnętrznych usług? Odpowiedzi na te pytania znalazły się w raporcie z badania.