e-Learning, czyli internetowe szkolenia
- Marcin Jaskólski,
- 28.01.2008, godz. 12:00
Kurs należy do grupy ECDL (European Computer Driving Licence), czyli Europejskich Certyfikatów Umiejętności Komputerowych (zwanych też Europejskim Komputerowym Prawem Jazdy). Jest to jednolity dla całej Unii Europejskiej certyfikat zaświadczający o posiadaniu podstawowych umiejętności w zakresie korzystania z komputera. Kurs Grafika menedżerska i prezentacyjna ma nas nauczyć tworzenia prezentacji multimedialnych w programie Microsoft Power Point. Dzięki niemu nauczymy się jak uruchomić program, stworzyć prezentację przy użyciu wykresów, schematów, grafik i animacji. W ostatnim etapie szkolenia przyswoimy wiedzę dotyczącą przeprowadzenia pokazu slajdów.
Minimalne wymagania sprzętowe do odbycia kursu nie są wygórowane. Wystarczy nam komputer z procesorem 500 MHz, 128 MB pamięci RAM (zalecane 256 MB) i kartą wyświetlającą na ekranie co najmniej 256 kolorów (czy ktoś ma jeszcze coś takiego?). Platformę e-learningową 4system obsługują jedynie systemy Windows (98/Me/2000/XP/2003/2003 Server - informacji o Windows Vista niestety brak). Minimalne łącze internetowe jakie wystarczy nam do tego zadania to 128 kb/s (zalecane 256 kb/s). Śmiało można pokusić się więc o stwierdzenie, że jest to kurs dostępny dla większości ludzi posiadających dostęp do Internetu.
Po dalszych poszukiwaniach trafiliśmy na stronę Centrum Edukacyjnego Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Ten portal e-learningowy przewidziany jest do prowadzenia zarówno specjalistycznych szkoleń o charakterze komercyjnym, jak i kursów popularnych, dostępnych bezpłatnie, umożliwiających efektywne samokształcenie. Tu w dziale "Zawody przyszłości" odnajdujemy kurs Grafik - prezenter. Jakie konkretnie umiejętności ma mieć osoba pracująca w takim zawodzie? Na kursie poznamy tajniki tworzenia grafiki użytkowej 2D (prezentacje, multimedialne, materiały promocyjne, przygotowania składu, strony internetowe, obróbka zdjęć). Zaznajomimy się ze specjalistycznym oprogramowaniem, nauczymy się uzyskiwać i dostosowywać materiały graficzne. Kursant pozna też współczesne koncepcje i trendy tworzenia publikacji internetowych (strony, bannery reklamowe, technologie tworzenia - np. DHTML), czy dokumentacje związane z markami (system identyfikacji leksykalnej, księga znaków). Umiejętność wzornictwa graficznego oraz poczucie estetyki są w takim zawodzie również koniecznością. Kurs jest dość obszerny, co cieszy, bo widać, że nikt nie starał się iść na łatwiznę.