Zeszyt w intranecie

W stronę portalu

Funkcjonalność systemu SWIP nie kończy się na wyszukiwaniu pojazdów. W kilka miesięcy po uruchomieniu modułu planistycznego, do systemu dodano kolejny, umożliwiający stałym klientom elektroniczne składanie zleceń. Aby złożyć zlecenie, klient loguje się na stronach Euroad do systemu SWIP i za pomocą funkcji http upload wysyła do niego odpowiednio sformatowany plik programu Excel. "Z modułu zleceń elektronicznych korzysta na razie dwóch dużych klientów. System odciąża spedytorów, a jednocześnie dyscyplinuje klientów. Zauważamy np. spadek liczby zleceń anulowanych" - konstatuje główny informatyk.

Niedawno do systemu SWIP dodano moduł, w którym służby techniczne prowadzą rejestr obowiązkowych badań, terminów odnawiania certyfikatów ekologicznych S i L, karnetów TIR itp. Wyposażono go także w narzędzia do tworzenia raportów zarówno tradycyjnych, jak i wielowymiarowych. Skrypty ASP, tworzące "raporty na życzenie", to również dzieło firmowych informatyków.

System SWIP zintegrowano z systemem zarządzającym instalowanymi w ciężarówkach urządzeniami rejestrującymi parametry pojazdu, m.in. prędkość bieżącą i średnią, poziom paliwa w zbiorniku, średnie zużycie paliwa, pozycję geograficzną (wbudowany moduł GPS) itp. System dostarczony przez firmę Autoguard & Insurance nie służy do planowania przewozów, lecz do weryfikacji prawdziwości danych w dostarczanych przez kierowców kartach drogowych. "System pozwala skutecznie przeciwdziałać nadużyciom, zwłaszcza oszustwom na paliwie i prywatnym kursom" - twierdzi Arkadiusz Glinka.

W planach na najbliższe miesiące jest uruchomienie modułu zawierającego syntetyczne informacje na temat klientów, m.in. obroty, historię zleceń, notatki z kontaktów itp. Dzięki niemu zostanie usprawniona wymiana informacji między spedytorami a działem handlowym. Rozbudowa funkcjonalna i wzrost znaczenia systemu SWIP w codziennej pracy powodują, że jeszcze w tym roku dział informatyki planuje zbudowanie wokół niego portalu korporacyjnego, integrującego wszystkie firmowe serwisy intranetowe. Ponadto SWIP zostanie wkrótce połączony z systemem Baan. Będzie to wymagało uprzedniej wymiany bazy danych systemu Baan - z obecnej "zamkniętej" bazy T-Base na jedną z baz komercyjnych.

Wskaźniki w górę

Dzięki systemowi SWIP spedytorzy mają dostęp do szczegółowych informacji o wszystkich - nie tylko własnych - zleceniach. Po ponad pół roku od wdrożenia modułu planistycznego żaden z nich nawet nie myśli o powrocie do pracy z zeszytem. Oprócz 30 spedytorów z działu spedycji międzynarodowej, z systemu SWIP korzysta kolejnych 20 z działu spedycji krajowej. Jego użytkownikami są także pracownicy działu rozliczeń oraz członkowie zarządu. W 7 miesięcy od uruchomienia systemu SWIP można stwierdzić, że przynosi on wymierne efekty. Wskaźnik średniej ładowności zwiększono z 85 do 88%, co plasuje Euroad w ścisłej czołówce polskich spedytorów.


TOP 200