Z lekkim spadkiem

Zbadane przez BCS firmy planują w związku z tym optymalizację struktur IT ze szczególnym uwzględnieniem systemów kontrolingowych, w celu poprawienia efektywności procesów logistycznych. Jednocześnie dwie trzecie badanych firm planuje większe wykorzystanie korporacyjnych rozwiązań IT, kosztem systemów lokalnych.

Przemysław Głębocki, Business Systems Development & IT Director w polskim oddziale Schenkera stanowczo podkreśla, że IT jest dla branży podstawą utrzymania i rozwoju usług.

"W Grupie Raben nie było zmian w budżecie na rok 2009, mimo iż został on przygotowany przed czasami kryzysu. To znaczy wszystkie zaplanowane projekty i inwestycje realizujemy zgodnie z założeniami. Nasi dostawcy oprogramowania i sprzętu informują, że firmy raczej wstrzymują się z decyzjami o nowych inwestycjach, choć są tacy, którzy ciągle mają popyt na swoje produkty czy usługi" - mówi Sławomir Pawlak. Nie chce jednak komentować dalszego rozwoju wypadków w branży. "Teraz wszyscy zaciskają pasa i mówią o wstrzymaniu inwestycji. Niemniej ta <<zima>> kiedyś w końcu musi minąć i ktoś wkrótce napisze na pierwszej stronie, że kryzys się skończył i można znów normalnie oddychać" - dodaje. Grupa Raben została nagrodzona w ubiegłym roku przez nas tytułem Lidera Informatyki za zastosowane w przedsiębiorstwie rozwiązania telekomunikacyjne.

Z kolei Przemysław Głębocki, Business Systems Development & IT Director w polskim oddziale Schenkera stanowczo podkreśla, że IT jest dla branży TSL podstawą utrzymania i rozwoju usług. "Podjęliśmy wiele działań w obszarze IT Governance, aby jak najlepiej realizować oczekiwania naszych klientów i partnerów. Ponieważ w naszej firmie IT traktujemy jako nierozłączny element biznesu, to jest on obecny począwszy od budowania strategii spółki, na ustaleniu szczegółowych parametrów pomiędzy klientem i IT skończywszy" - wyjaśnia. W Schenker obowiązują rozwiązania, które zostały zaimplementowane w całej korporacji do zarządzania poszczególnymi obszarami biznesu. Jednym z nich jest HTS. Biznes wspierają także projekty funkcjonujące w skali krajowej, utrzymywane i rozwijane przez nasz zespół IT.

Ostatnie lata to w Schenker czas wdrożeń kilku modułów sytemu SAP, a także systemu, który zapewnia kompleksową obsługę zleceń produktów Air & Ocean wraz z przepływem informacji pomiędzy oddziałami DB Schenker na całym świecie. Do ważnych przedsięwzięć należało również wdrożenie zintegrowanego projektu wspierającego prace dyspozytorów. Głównym zadaniem tego narzędzia jest planowanie i optymalizacja transportu. Rozwiązanie to pozwala w dokładny sposób zarządzać przesyłkami oraz umożliwia odpowiednie dobranie przewoźnika, jednostki transportowej, a nawet kierowcy. "Ze względu na bardzo ważną rolę informatyki w rozwoju firmy i zapewnienie efektywnej obsługi naszych klientów, staramy się, aby granica pomiędzy biznesem a IT była jak najmniej widoczna. Dlatego w tym roku wdrażane będą kolejne mechanizmy mające na celu podniesienie jakości obsługi klienta" - zapowiada Przemysław Głębocki. Liczba przesyłek DB Schenker w Polsce przekroczyła w 2008 r. rekordową liczbę 9,4 mln sztuk. Schenker był zwycięzcą kategorii Lider Informatyki 2008 - w kategorii handel i usługi.


TOP 200