Wielu liderów IT nie ma zaufania do własnego personelu

Z badania Pegasystems wynika, że liderzy IT nie są zbyt optymistycznie nastawieni do personelu.

Liderzy IT wątpią w możliwości personelu / Fot. Fox, Pexels.com

Liderzy IT wątpią w możliwości personelu / Fot. Fox, Pexels.com

Firma Pegasystems przeprowadziła badanie wśród 750 menedżerów IT. Okazało się, że wielu liderów ma poważne wątpliwości co do zdolności swoich pracowników do dostarczania "prawdziwej wartości".

Sprawdź: Bitcoin

Zobacz również:

  • Microsoft wypłaci premie 1500 dol. dla pracowników za pracę w "ciężkich czasach"

Większość ankietowanych (51%) przyznała, że nie ma pewności co do tego, czy ich zespoły IT mogą wprowadzać pozytywne zmiany w ciągu najbliższych pięciu lat, podczas gdy prawie jedna piąta (17%) jest zdania, że to niemożliwe.

W tym samym czasie liderzy IT przyznali, że w ich firmach dokonano wiele niewłaściwych decyzji co do obranych dróg rozwoju w zakresie technologii. Prawie dwie trzecie (58%) przyznało, że w ciągu ostatnich pięciu lat zmarnowało od 1 do 10 mln dolarów na nieefektywne oprogramowanie. Z kolei tylko 12% uznało, że dotychczasowe inwestycje w technologie były udane i się opłaciły.

Ryzyko niedofinansowania IT

Jednocześnie prawie jedna trzecia (29%) jest zdania, że w ich firmach istnieje poważne ryzyko niedofinansowania IT.

Perspektywy na przyszłość są jednak pozytywne. Pegasystems zwraca uwagę, że funkcja IT przejdzie w firmach "znaczną metamorfozę", umożliwiającą lepsze podejmowanie decyzji, mądrzejsze inwestycje i lepszą współpracę między departamentami. Tak wynika z zapowiedzi i wypowiedzi menedżerów.

Zobacz: Deepfake

Ponadto autorzy raportu wskazują, że transformacja cyfrowa umożliwia większą decentralizację i lepsze delegowanie odpowiedzialności. Podkreślają też rosnące znaczenie platform no- i low-code, które w czasach niedoboru pracowników IT okazują się coraz bardziej potrzebne. Odciążają działy IT, przynajmniej jeśli chodzi o tworzenie relatywnie prostego oprogramowania.

Jednocześnie w raporcie czytamy, że coraz więcej firm stawia na rozwój pracowników IT, stawiając m.in. na umiejętności przywódcze i zarządzania ludźmi. Wszystko po to, aby specjaliści z IT stali się również tzw. generalistami IT, dysponującymi szerszymi kompetencjami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200