Więcej outsourcingu - więcej niezadowolonych

Doroczny sondaż firmy DiamondCluster wśród dostawców outsourcingu i ich klientów dowodzi jednoznacznie, że rynek usług outsourcingu rośnie. Rośnie też niezadowolenie klientów.

Ponad połowa badanych klientów outsourcingu zakończyła swój kontrakt outsourcingowy w ciągu 12 miesięcy (rok wcześniej - tylko 21%). Kontrakty kończyły się ze względu na słabą jakość dostawcy usługi (36%), sprowadzenie funkcji z powrotem do firmy (11%) i niepowodzeniem próby zbicia kosztów (7%).

Jeszcze ciekawiej wyglądają wyniki ze strony dostawców usług - w 2004 roku tylko 7% z nich twierdziło, że klient przed czasem zakończył kontrakt. W 2005 roku jest to już 49%.

Zobacz również:

  • Outsourcing zbudowany na partnerstwie

Pomimo tych niepowodzeń outsourcing rośnie: 74% respondentów spodziewa się zwiększenia wydatków na outsourcing, wobec 64% w roku ub. Największe szanse rysują się przed Chinami: w 2004 roku nikt nie wskazał Chin jako kierunku outsourcingu, w tym roku już 6% badanych korzysta z usług ulokowanych właśnie tam. W ub. roku 8% badanych zakładało, że ulokuje w Państwie Środka jakieś operacje w ciągu 5 lat; w br. takie przekonanie wyraża już 40% badanych. Także nasz region ma dobre perspektywy: ponad 30% ankietowanych dziś zamierza ulokować w Europie Wschodniej jakieś operacje swojej firmy w ciągu 5 lat.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200