W poszukiwaniu najlepszego pracownika
- 30.11.2009
4. Indywidualizacja procesu rozwojowego
Joanna Domaradzka, dyrektor zarządzający:
Programy rozwoju talentów muszą być zindywidualizowane, by przyniosły zamierzony skutek. Ich wdrażanie musi odbywać się poprzez spersonalizowany proces rozwojowy. Nie stosuje się już systemów, w których wszyscy uczą się wszystkiego.
5. Digitalizacja szkoleń: rosnąca popularność e-learningu, webinariów (internetowe seminaria) oraz klas wirtualnych
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
Marek Hyla, dyrektor zarządzający Centrum Technologii i Innowacji:
Przy dużej liczbie pracowników rozwiązania technologiczne są tańsze niż szkolenia tradycyjne. Digitalizacja jest też odpowiedzią na potrzeby nowej generacji, nazywanej Y lub 2.0. Wraz z tym pokoleniem pojawiły się nowe oczekiwania, sposoby czy styl uczenia się.
6. Przekazanie pracownikom odpowiedzialności za proces ich kształcenia
Andrzej Twarowski, dyrektor zarządzający:
Obserwujemy istotne przeformułowanie tego, w jaki sposób się uczymy i jak zdobywamy nowe umiejętności. Pracodawca stwarza możliwości do dalszego rozwoju, ale to pracownik powinien podjąć decyzję, jakiej wiedzy potrzebuje i które umiejętności chce rozwijać.
7. Wzajemna wymiana wiedzy między wszystkimi pracownikami jako forma podnoszenia kompetencji
Marek Hyla:
Sposób funkcjonowania i patrzenia na świat nowych generacji wymusza zmiany w sposobach uczenia się. Momenty edukacyjne bywają krótkie, podporządkowane potrzebie chwili i wspierane przez multum różnorodnych metod, narzędzi i form komunikacji oraz przekazu treści.
8. Wzrost znaczenia rozwoju menedżerów i liderów
Łada Drozda, trenerka / konsultantka / coach:
Wzrasta rola menedżerów w procesie uczenia i rozwoju. Nigdy wcześniej bezpośredni przełożony nie miał tak dużego udziału w procesie rozwoju pracowników. Menedżer musi stać się coachem, który dba, aby proces szkoleniowy podwładnego był jak najbardziej efektywny.
9. Interaktywność procesu kształcenia dzięki wykorzystaniu gier i symulacji biznesowych
Piotr Gryko, szef Centrum Kompetencji Strategie:
Gry symulacyjne są zgodne z naturalnym sposobem uczenia się. Dają możliwość realistycznego zespołowego działania. Uczestnicy poznają sposób funkcjonowania organizacji, zaczynają rozumieć, jak ich decyzje i działanie przekładają się na rezultat całej organizacji.
10. Wzmocnienie roli menedżerów w rozwoju pracowników
Dariusz Chełmiński, szef Centrum Kompetencji Przywództwo i Zarządzanie:
Zwiększają się nakłady na rozwój umiejętności menedżerów. W latach rozwoju nie mieli okazji nauczyć się radzenia sobie w sytuacjach spowolnienia gospodarczego, frustracji wśród pracowników spowodowanej koniecznością przeprowadzenia bolesnych zmian w firmie.