W głównym nurcie wydarzeń

Taki układ stwarza możliwość bardzo dobrego, dogłębnego dopracowania z dostawcą potencjalnego projektu. Nagrodą dla niego jest szansa na wypromowanie wdrożenia w całej Grupie. Stąd dobre parametry strategiczne i kosztowe takich propozycji. Ważne, aby od początku mieć na uwadze perspektywę korzyści nie tylko dla całej firmy w Polsce, ale i w Grupie.

Współpraca z Grupą w kontekście dostawców jest ważnym i zaawansowanym elementem naszej pracy. Przykładowo, polski CIO odpowiada za całość relacji pomiędzy Grupą Axa Assistance i polskim oddziałem IBM, który świadczy usługi dla kilku europejskich krajów.

Liczy się innowacyjność rozwiązania czy technologii i perspektywa długofalowego czerpania korzyści przez firmę. Podobny przykład wprowadzenia pilotażowo istotnej technologii stanowi wdrożenie nowego systemu do zarządzania komunikacją typu outbound. Branża assistance to prawie wyłącznie połączenia inbound (oraz dodatkowe, wychodzące połączenia operacyjne). Ze względu na rozwój biznesu i wymagania naszych nowych partnerów zdecydowaliśmy się na zakup systemu, którego funkcjonalności wykraczają poza dotychczasowe trendy w naszej branży. Pomimo funkcjonowania podobnego systemu w Grupie, ze wglądu na nasze uzasadnienie biznesowe uzyskaliśmy zgodę na wdrożenie rozwiązania korzystając z lokalnych dostawców. Takich przypadków jest więcej.

Znaczenie mają także czynniki operacyjne. Niekiedy dostajemy zgodę na lokalne porozumienia z dostawcami w sytuacji, kiedy nie możemy czekać na centralne wdrożenie aplikacji albo brakuje funkcjonalności, których potrzebujemy, aby obsłużyć klienta. Wtedy zawieramy porozumienie do czasu wprowadzenia rozwiązania centralnego.

DOSSIER

Jerzy Badowski

Od 2003 roku pracuje na kierowniczych stanowiskach w komórkach IT. Doświadczenie ITSM zdobywał w zarówno po stronie dostawców, jak i po stronie odbiorców usług informatycznych. Obecnie Dyrektor Departamentu IT w Inter Partner Assistance Polska SA - globalnej organizacji należącej do Grupy AXA Assistance (Grupa AXA), gdzie występuje w imieniu IT polskiego oddziału, a niekiedy całej Grupy.

Wcześniej zarządzał informatyką w firmie branży finansowej Mortgage Broker sp. z o.o., a w latach 2005-2008 był CIO w linii lotniczej Centralwings, gdzie do jego obowiązków należało m.in. utrzymanie i rozwój online’owego systemu rezerwacyjnego oraz innych systemów lotniczych, szacowanie ryzyka informatycznego oraz wdrażanie procesowego podejścia do zarządzania usługami IT (ITIL). Był także szefem IT w firmach BusinessPoint SA i AMG.net SA.

Jest absolwentem wydziału mechatroniki Politechniki Łódzkiej, ukończył także m.in. podyplomowe studia Jakość i Bezpieczeństwo Informacji w Środowisku IT na Politechnice Warszawskiej, kierunek "IT w biznesie" w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie. Ukończył również podyplomowe kierunki menedżerskie i poświęcone zarządzaniu zasobami ludzkimi. Posiada certyfikaty Prince2 Foundation oraz ITIL V3 Foundation.

Jest członkiem założycielem itSMF Polska, gdzie obecnie pełni funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Jest również członkiem Klubu CIO Polska.


TOP 200