W chmurze relacji

Logistyka szkoleniowa

Cechy wyróżniające CRM w chmurze na tle podobnych rozwiązań stacjonarnych czynią go bardziej dostępnym i atrakcyjnym z punktu widzenia mniejszych firm usługowych, którym wdrożenie może przynieść wiele korzyści. Wystarczy wziąć pod lupę liczącą ok. 15 osób firmę szkoleniową, której codzienność to bieżący kontakt z klientami biznesowymi, trenerami, kierownikami hoteli i obiektów szkoleniowych. W tej branży dobra organizacja pracy jest kluczem do powodzenia biznesu - dzięki aplikacjom CRM w chmurze firma może wszystkie procesy znacznie uprościć. Dostęp do adresów mailowych, numerów telefonów czy historii kontaktu z klientem jest możliwy z każdego miejsca z dostępem do sieci. Każdy z trenerów prowadzących szkolenia w różnych częściach Polski i świata może mieć w systemie własny harmonogram i plan zadań. System sam przypomni o istotnych dla szkoleniowca działaniach - a dokładniej: zaalarmuje o nich oraz uporządkuje bieżące zadania. Działające w chmurze rozwiązania charakteryzuje również elastyczność współdziałania z innymi narzędziami. W przypadku firmy szkoleniowej może to oznaczać wsparcie procesu sprzedaży dzięki integracji z call center.

Zarządzanie eventem

Działający w modelu cloud system CRM stanowić może duże wsparcie bieżących prac agencji eventowych. Ich model działalności wymaga odpowiedniego sposobu organizacji pracy i zarządzania projektem. Usługa dostępu do mechanizmów CRM pozwala z jednej strony sprawnie zarządzać własnym zespołem, a z drugiej strony gromadzić i analizować niezbędne informacje o drukarniach, menedżerach, gwiazdach, choreografach, florystach, zespołach muzycznych czy restauracjach. Pracownik agencji korzystający z systemu może łatwo sprawdzić postęp prac nad innymi projektami. Dodatkową korzyścią jest swoboda w zwiększaniu liczby użytkowników aplikacji - jeśli na potrzeby nowych projektów agencja zdecyduje się powiększyć zespół, to uruchomienie nowego konta dostępowego do systemu potrwa chwilę i już po kilku minutach będzie można przydzielić mu pierwsze zadania.

Zobacz również:

  • Sony przygotowuje się do rewolucji metaversum
  • Microsoft prezentuje Viva Sales - inteligentny dodatek do CRM
  • IBM wprowadził do oferty usługę, która integruje jej systemy mainframe z chmurą

Agencje ślubne, agencje PR, agencje reklamowe czy biura tłumaczeń - lista branż, które mogą usprawnić i zwiększyć efektywność głównych procesów dzięki narzędziom klasy CRM jest długa. Wszędzie, gdzie potrzebny jest kontakt z klientami, kontrahentami czy podwykonawcami, przyda się system, który zgromadzi i uporządkuje niezbędne informacje, pozwoli na przypisanie zadań pracownikom i ułatwi zarządzanie pracami prowadzonymi w reżimie projektowym. Za sprawą modelu cloud wdrożenie nie musi kosztować kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy złotych.

Autor jest dyrektorem sprzedaży z firmie Focus Telecom Polska.


TOP 200