Uzależnione od smartfonów pokolenie Y

Badanie przeprowadzone przez firmę Cisco na temat zwyczajów internetowych Pokolenia Y w Polsce i na świecie pokazuje, że młode pokolenie sprawdza i wysyła wiadomości jeszcze przed porannym wstawaniem. W wielu częściach świata smartfony obecnie rywalizują z laptopami będąc pojedynczym najbardziej pożądanym urządzeniem wśród 18-30 latków.

Jak pokazuje raport sporządzony przez Cisco Connected Technology Report 2012 (World CCWTR), siedemdziesiąt siedem procent ankietowanych polskiego Pokolenia Y stwierdziło, że często zanim wstaną z łóżka sprawdzają maile, sms-y i portale społecznościowe na swoich smartfonach. Sześćdziesiąt procent Pokolenia Y podświadomie lub w sposób niekontrolowany zagląda do swoich smartfonów w celu wiadomości mailowych, tekstowych lub mediów społecznych. A dwóch ankietowanych na pięciu odpowiedziało, że jeżeli pozbawiono by ich możliwości łączenia się z siecią poprzez telefon, czuliby niepokój jakby brakowało im cząstki siebie.

Młodzi ludzie używają smartfonów dosłownie wszędzie. W Polsce aż 4 z 5 respondentów używa smartfonów w łóżku, ponad jedna trzecia respondentów używa ich w łazience. W skali światowej prawie połowa respondentówprzyznaje, że pisze wiadomości tekstowe, maile i sprawdza portale społecznościowe podczas posiłków z rodziną i przyjaciółmi. Co gorsze, prawie jedna osoba na pięć przyznaje się do pisania SMS-ów podczas jazdy samochodem.

Zobacz również:

  • Cyberobrona? Mamy w planach
  • HTC powstaje jak feniks z popiołu - nowy smartfon zaprezentowany

O silnej rywalizacji między smartfonami, a laptopami wśród młodych ludzi świadczy chociażby fakt, że gdyby respondenci z 18 krajów mieli wybierać tylko jedno urządzenie, to jedna trzecia z nich preferowałaby smartfona, natomiast tylko nieco więcej niż jedna trzecia wybrałaby laptopy. Z globalnego punktu widzenia smartfony przewyższyły już komputery stacjonarne jako urządzenie preferowane w miejscu pracy. Młodzi ludzie oceniają smartfony jako urządzenie dwukrotnie bardziej popularne od komputera stacjonarnego i trzykrotnie bardziej popularne od tableta.

Dla pokolenia "będącego zawsze w sieci", pojedyncze urządzenie mobilne w zupełności wystarczy - czy to osobiste czy też będące własnością firmy. Chociaż dwoje na pięć ankietowanych podaje, że polityka ich firmy zabrania używania urządzeń firmowych do jakiejkolwiek działalności niezwiązanej z pracą, to aż 71 procent ankietowanych na całym świecie, przyznaje że nie zawsze przestrzega polityki firmy. Polska młodzież - podobnie jak ich rówieśnicy w Indiach i Japonii - wydaje się mieć większy szacunek dla polityki firmy, na co wskazuje znacznie niższy współczynnik (44 procent) w Polsce.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200