Sztuczna inteligencja a wymierne efekty biznesowe - zapowiedź IBM Data and AI Virtual Forum Poland

Computerworld W ostatnich latach wiele mówi się na temat wdrażania sztucznej inteligencji (artificial intelligence - AI) w biznesie i często technologia ta przedstawiana jest jako rozwiązanie wszelkich problemów. Jednak ile rzeczywistych zalet AI możemy wymienić? Na wydarzeniu IBM Data and AI Virtual Forum Poland uczestnicy dowiedzą się, jakie są najważniejsze korzyści stosowania AI, włącznie z tym jak odblokować wartość swoich danych i wdrożyć AI w całej organizacji.

Maszyny są bardziej wydajne niż ludzie. Mogą pracować w systemie 24/7, nie śpią, nie potrzebują przerw, nie nudzą się i praktycznie nie popełniają błędów. Oznacza to, że możemy na nich polegać i otrzymywać powiadomienia o ważnych wydarzeniach w danym momencie, nawet w środku nocy, czy też mogą one – w formie chatu na żywo – odpowiadać na pytania klientów o każdej porze.

Sztuczna inteligencja jest w stanie analizować ogromne ilości danych w mgnieniu oka. Zadanie, które wymagałoby wiele godzin uciążliwej pracy człowieka, lub nawet byłoby niemożliwe do wykonania, AI jest w stanie ukończyć bardzo szybko i bez błędów. Wiele zadań dzięki AI może też zostać zautomatyzowanych i wówczas personel nie musi już wykonywać rutynowych, nużących czynności, i może skoncentrować się na ciekawszej pracy. Oszczędność czasu i pieniędzy to podstawowa korzyść, na jaką możemy liczyć po wdrożeniu AI. Jakie są pozostałe?

Lepsze informacje biznesowe i mniej błędów

Dane określa się dziś „nową ropą”, ponieważ stają się one nieocenionym zasobem gospodarki cyfrowej. Ale nawet gigantyczne zbiory danych są bezużyteczne, jeśli nie jesteśmy w stanie ich zrozumieć i odpowiednio przeanalizować. AI może pomóc firmom szybko przetwarzać miliardy punktów danych i niezależenie od tego, na jakie pytanie szukamy odpowiedzi, AI może to zrobić, a po czasie będzie to robić coraz lepiej dzięki machine learning (uczenie maszynowe). Jakie są szanse, że klient X odejdzie? Czy ten przedmiot się wyprzeda? Jaka gra spodoba się klientowi Y na podstawie jego wcześniejszych zakupów? AI może zapewniać dokładne prognozy dotyczące przyszłych wyników na podstawie danych, jakimi już dysponujemy.

Sztuczna inteligencja świetnie przekształca informacje w wiedzę biznesową, jak również wspiera w analizach predykcyjnych, gdzie algorytmy analizują dane historyczne i bieżące w celu prognozowania przyszłych wyników.

Kolejna zaleta związana z użyciem AI to mniejsze ryzyko błędu. Nie ma rzeczy nieomylnych i nawet AI może popełnić błąd, ale technologie są zdecydowanie dokładniejsze niż ludzie – w wielu przypadkach dokładność AI wynosi 99 proc., przede wszystkim, dlatego, że podejmuje decyzje wyłącznie na podstawie danych. Nie ma opinii, nie ma emocji. Ryzyko błędu jest marginalne.

Lepsza satysfakcja klienta

Technologie AI są korzystne zarówno dla firm, jak i klientów. O wiele łatwiej jest też usprawiedliwić gromadzenie różnych rodzajów danych, gdy faktycznie zapewniają one wartość dla obu stron.

Klienci są zadowoleni, że firma specjalizująca się w strumieniowaniu filmów wie - na podstawie historii oglądania - jakie kolejne tytuły warto polecić, czy też, jaka muzyka powinna im się spodobać, ponieważ wcześniej słuchali podobnych utworów. To dzięki AI firma jest w stanie obsługiwać tysiące klientów i każdej osobie zapewniać spersonalizowane listy odtwarzania, czy też rekomendować produkty warte zakupu.

AI obserwuje zachowania klientów i upewnia się, że oferowane usługi i produkty będą i są dla nich odpowiednio atrakcyjne. Tutaj warto dodać, że w przeszłości tak spersonalizowane i niestandardowe doświadczenia były luksusem, na który mogli sobie pozwolić tylko najbogatsi. Dziś, za sprawą danych i AI, firmy mogą tworzyć wzorce, które pozwalają dowiedzieć się istotnych informacji o klientach i traktować ich w zindywidualizowany sposób.

Kolejna ważna zaleta AI to fakt, że jest ona dostępna przez cały czas. Aplikacje oparte na sztucznej inteligencji mogą pomagać klientom bez względu na porę dania. Dla przykładu, w branży transportowej AI może być wykorzystywana do komunikowania się z klientami w czasie rzeczywistym, w celu wysyłania spersonalizowanych informacji o podróży i dostarczania aktualnych informacji np. o tym gdzie konkretnie są lub kiedy powinni dotrzeć do miejsca docelowego.

W czasach, gdy rynek jest niezwykle konkurencyjny, rozwiązania oparte na AI pomagają stworzyć lepszą obsługę klienta, co pomaga zwiększyć ich lojalność i – co za tym idzie – poprawiać sprzedaż.

Od strategii do wymiernych wyników biznesowych

Już 23 czerwca 2020 r. na wydarzeniu IBM Data and AI Virtual Forum Poland dowiemy się jak odblokować wartość danych i wdrożyć AI w całej organizacji. Eksperci podpowiedzą jak podejmować mądrzejsze decyzje biznesowe, tworzyć skuteczne strategie i budować silną przewagę konkurencyjną z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

IBM zorganizuje też internetowe spotkania i chaty na żywo, więc nie tylko pogłębimy wiedzę, ale również zyskamy nowe kontakty.

Pełna agenda spotkania dostępna jest na stronie IBM: https://www.computerworld.pl/konferencja/Data-and-AI-Virtual-Forum

Zachęcamy do rejestracji na wydarzeniu: https://www.computerworld.pl/konferencja/Data-and-AI-Virtual-Forum/rejestracja